Gissa position

Kan inte påstå att jag känner igen mig, men baserat på hur terrängen ser ut gissar jag på långt norröver och nära Norge. Någon stans i nordvästra Padjelanta kanske?

/ Stefan

Kan inte påstå att jag känner igen mig, men baserat på hur terrängen ser ut gissar jag på långt norröver och nära Norge. Någon stans i nordvästra Padjelanta kanske?

"Långt norröver och nära Norge" är korrekt, men nordvästra Padjelanta är inte långt norröver nog ;)

En led passerar alldeles i närheten.

Det verkar bekannt ;)
Verkar bekannt.jpg
Du är en bit längre nedströms, typ norr om den andra vadställen på Valffojávrrit (Eller kannske innan den - om man kommar från Sjangeli).

Henning

Du är en bit längre nedströms, typ norr om den andra vadställen på Valffojávrrit (Eller kannske innan den - om man kommar från Sjangeli).

Nu hamnade vi rätt. Bilden är tagen precis invid det mellersta vadet, på östra sidan.

Min tältplats kvällen innan låg för övrigt bara något hundratal meter från din, d.v.s. vid det övre vadet som jag aldrig gick över:

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg