Gissa position

I bakgrunden ser vi Bálggástakčorru som övergår i Njunni i bildens förlängning till vänster och allra längst till höger skymtar den allra ostligaste delen av Reaiddáčohkka. Tältplatsen bör med andra ord vara belägen en kort sträcka nedströms Vistasstugorna.

avslutad210712

Gäst
I bakgrunden ser vi Bálggástakčorru som övergår i Njunni i bildens förlängning till vänster och allra längst till höger skymtar den allra ostligaste delen av Reaiddáčohkka. Tältplatsen bör med andra ord vara belägen en kort sträcka nedströms Vistasstugorna.

Helt rätt. Trodde jag skulle få lägga upp nästa bild som visar lite mer.

Helt rätt. Trodde jag skulle få lägga upp nästa bild som visar lite mer.

Just Vistas/Nallo-området är något av en personlig favorit, så många av fjällsidorna där är mycket välbekanta ;)

Vilken fjällsida kan detta vara då?

gp224.jpg

Då kommer nästa bild: Från sommarblomster till vinterfjäll.
Vart är vi på väg?

Bilagor

• fullsizeoutput_888c.jpg
    fullsizeoutput_888c.jpg
    16 KB · Visningar: 559

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Med ledtråden lite längre upp till höger i bilden så blir det kanske lite lättare:

Bilagor

• DSC02971.jpg
    DSC02971.jpg
    18.6 KB · Visningar: 511
Ok, tror jag ser några backar för utförsåkning där borta. Möjligen är ni på väg från Fältjägarstugan mot Ramundberget?

Ja, du ser rätt: Några alpina skidbackar, dock är vi inte nära Ramundberget, vi är i ett annat landskap. Färd- och blickriktning går även i motsatt håll.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.