Gissa position

Jag tog ju nästan samma bild några dagar senare, med liten mindre dimma.

En annan ledtråd som inte behövs: (Nästan) alla som gissar här har varit vid denna sjö. ;)

God jul till alla som lägar upp bilder här, och till alla som gissar, ni ger många nya inspirationer till kommande vandringer.

Henning

Bilagor

• 045.jpg
    045.jpg
    41 KB · Visningar: 490
Här kommer en ny bild att gissa på ... var finns detta stenblock?
Vad heter vattendraget längst bort i bilden?

Bilagor

• IMG_4715.jpg
    IMG_4715.jpg
    233 KB · Visningar: 500

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Svår bild, men jag börjar så att gissningen kan leda till någon ledtråd. Gissar på Guravagge och vattendraget då Gurajåhkå, där jokken från Staika rinner ner.

Calle

Nej, inte Gurávágge, men skulle vilja vandra där någon gång.
Vi ska bara några mil bort. Det här stora svarta flyttblocket syns på långt avstånd. En orösad färdväg går över det namnlösa vattendraget i förgrunden.

Där har jag vandrat förbi många gånger :)

Thomas

Ja, det är ett vanligt vandringsstråk i denna trakt ... men du avstod från att gissa förstår jag. ;)

Ytterligare ledtrådar:
Med utzoomning, särskilt åt höger i bild, tror jag det skulle bli lättgissat.
Och vattendraget längst bort i bilden är inte vadbart, men kan passeras över en bro längre nedströms (åt vänster).

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.