Gissa position

Lägger till en ny och enkel bild:

DSC_0240.jpg

Vilken topp?

Senast ändrad:

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Okej..Apråpå' toppar med konstiga saker på..

Var är detta för topp då?..
Utsikten är inte vidare betydande härifrån(man ser en vacker sjö) men det är det här : 'Alpkorset' som ger en vägledning...
Inte svårt alls..

Bilagor

• Sanjartjåkka (2).jpg
    Sanjartjåkka (2).jpg
    24.1 KB · Visningar: 570
Vattenmängd

Nära. Det är bron över jocken som rinner ur Strájtasvágge, någon halvmil sydväst om bron över Smuolejåhkå, riktning Nasafjäll.

Raskesven

Är det alltså denna bro? Mitt emot Strajtasvagge. Som synes gick jag senare och det var mycket lite vatten och snö i området. Utseendet påverkas ganska mycket.
JM

Bilagor

• bro_800x600.jpg
    bro_800x600.jpg
    78.8 KB · Visningar: 593
Är det alltså denna bro? Mitt emot Strajtasvagge. Som synes gick jag senare och det var mycket lite vatten och snö i området. Utseendet påverkas ganska mycket.
JM
Ja det måste vara samma bro. Vinkel men framför allt vattenmängd och snö påverkar verkligen mycket. När vi gick där var det ett evigt plaskande, blåsigt och drivregn som kom på rad ut vaggorna västerifrån.

Raskesven

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips