Gissa position

Lägger till en ny och enkel bild:

DSC_0240.jpg

Vilken topp?

Senast ändrad:

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Okej..Apråpå' toppar med konstiga saker på..

Var är detta för topp då?..
Utsikten är inte vidare betydande härifrån(man ser en vacker sjö) men det är det här : 'Alpkorset' som ger en vägledning...
Inte svårt alls..

Bilagor

• Sanjartjåkka (2).jpg
    Sanjartjåkka (2).jpg
    24.1 KB · Visningar: 575
Vattenmängd

Nära. Det är bron över jocken som rinner ur Strájtasvágge, någon halvmil sydväst om bron över Smuolejåhkå, riktning Nasafjäll.

Raskesven

Är det alltså denna bro? Mitt emot Strajtasvagge. Som synes gick jag senare och det var mycket lite vatten och snö i området. Utseendet påverkas ganska mycket.
JM

Bilagor

• bro_800x600.jpg
    bro_800x600.jpg
    78.8 KB · Visningar: 598
Är det alltså denna bro? Mitt emot Strajtasvagge. Som synes gick jag senare och det var mycket lite vatten och snö i området. Utseendet påverkas ganska mycket.
JM
Ja det måste vara samma bro. Vinkel men framför allt vattenmängd och snö påverkar verkligen mycket. När vi gick där var det ett evigt plaskande, blåsigt och drivregn som kom på rad ut vaggorna västerifrån.

Raskesven

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips