Gissa position i Halland

Ett antal kilometer

från Eftra. Fundera på vad det är för udde som ligger hitom vindkraftverken på bilderna.

Thure

Hallå där!
Satt någon timma igår och försökte att använda lite enslinjer för att slå ut vad det kunde vara någonstans.
Hamnade i Ugglarps trakten men blev inte klok på den där paddocken(kallas det så?)
Under en cykeltur norrut på kustvägen idag fredag så var allt så bekant ifrån bilden. Tegeltaket på en av bilderna och vyn iövrigt. Jag tror minsann att platsen ligger utmed kustvägen nästan direkt efter hönseriet fast på vänster sida om man rullar norrut.
Ugglarp eller direkt innan.
Ville nästan lägga ut en kartlänk men det kanske inte är så populärt.

Kent S.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Ny bild.

Min första bild är ganska lätt om man haft ögonen öppna under sina irrfärder i Halland.
Vad kallas platsen i Folkmun och vilken stad ligger inte så långt ifrån denna plats?
Nyttja gärna Hitta.se eminenta karttjänst eller Eniro.se.
Håll till godo
Kent S.

Bilagor

• Sauna Island (2).jpg
    Sauna Island (2).jpg
    23 KB · Visningar: 1,080
Skrea holme

har jag för mig att den heter. Ligger i varje fall utanför Hansagårds camping strax söder om Skrea strand.

Thure

PS på en del kartor står det Skreaholm

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips