Gissa position i Halland

Tjusigt.!

Här kör vi en bild "Någonstans i Halland" Var befinner vi oss?
Kan någon ana föremålet på bilden?

Tanken är ju att det skall vara väl kamouflerat. En större bild samt en föreställandes en inskription på föremålet finns att bese här. Detta föremål tror jag man har glömt att "ofarliggöra" vilket är till glädje för intresserade. Här i Halmstad området finner man en hel del godis "här och var" tyvärr plomberade. Bilden är inte ifrån Halmstad området

Kent S.
 

Bilagor

  • Bunkern (3).jpg
    Bunkern (3).jpg
    41 KB · Visningar: 200

Bilden är inget att skryta med. Men, var togs detta foto.

(Jag uppfattar att tidigare bild är klar. Det står "error" på bifogad länk hos mej).
 

Bilagor

  • fågellokal.jpg
    fågellokal.jpg
    30.7 KB · Visningar: 204
För den som vet vad detta är är den här lätt. Det finns bara två platser i Halland och inga fler på Sveriges fastland. Av bilden syns rätt bra vilken av de två platserna det är.

DSCN0254.jpg
 
Min

tanke är att det är en häckplats för fågel. Kanske tretåig mås? Nidingen har väl tretåig mås? Men detta kanske är en annan plats?

Thure
 
Nej, det är växten man ska koncentrera sig på. Den finns i Sverige som naturligt förekommande bara på Gotland och två platser i Halland. Det finns gamla uppgifter från Skåne, men den är inte funnen där under den senaste inventeringen.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.