Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ville också inflika en intervju ifrån Rock & Ice med "Hot" Henry Barber för några år sedan. Den handlar om etik och klättring. Barber har verkligen djupa insikter att dela med sig av. http://www.henrybarber.com/categories/media/media_1-1.php
Barber var tvivelsutan en riktig hårding. Men det finns/fanns fler barfotaklättrare. Här är en som också skrev en artikel i den numera hädangångna tidskriften Mountain med titeln "Tough Feet":
Och visst var den långe gänglige mannen Layton Kor.
En "knäpp" grej som Micheal Reardon skulle kunnat göra.
Istället för frisolo i skor så blir utmaningen utan skor men med rep.
Han har ju gjort en frisolo helt naken (utom skorna och kristpåse då).
Men Reardon är väl en Cali-kille?
Andra iakttagelser:
Klättraren har en enkel sele utan benslingor?
Översta karbinen är oval, men sitter i en sydd QD.
Kritpåsen ser 70-tal ut.
Man kanske ska akta sig för att kika för mycket på bilderna, jag tycker det ser ut som att han har sex tår på den synliga foten, och i god Disneystil fyra fingrar på handen... Men jag tror jag överskattar upplösningen på bilden.
Eftersom jag vid det här laget har fuskat så kanske en ledtråd skulle kunna vara att det var en kille som lever på hoppet...
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...
Från Bruksvallarna fortsatte vi i fortsatt kallt högtrycksväder. Den befarade spårlabyrinten upp och förbi Ramundberget visade sig vara tämligen ...
3 kommentarer
Det började med en känsla av att tiden hade gått utan att jag riktigt märkt det. Utrustning i garderoben, kartor i hyllan och ett liv som blivit mer ...
I år är det sextio år sedan jag vandrade i Sarek för första gången, och de närmaste dagarna kommer min nya bok ut: Sarek – en biografi. Det är en ...
4 kommentarer