Genomskinlig kajak...

Äntligen en lösning på kanotistens största problem; att man bara blir solbränd på överkroppen..

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
mielo; sa:
att man bara blir solbränd på överkroppen..
Det finns nackdelar oxå:
Man kan inte paddla utan brallor (utan att väcka uppmärksamhet).

För övrigt så är jag tveksam till om UV-ljus verkligen går igenom materialet.

/Håkan

[Ändring: Korrigering av stavfel/tangentsnubbel]

[Ändrat av Håkan K 2004-03-12 kl 14:35]

515442; sa:
Shit då skulle ju alla se hur mycket bärs man har med sig.
Och där har vi nog den största fördelen: Man slipper rota i fel lucka efter prylarna. Man helt enkelt kolla var kapsylöppnaren* ligger och sen sträcka sig in direkt efter den.

/Håkan

* Det måste inte vara en kapsylöppnare som man letar efter, men det är väl inte ovanligt? (-Patric- och Tigern biter förmodligen av halsen på flaskan, men såna som Malindo och jag behöver öppnare... vid närmare eftertanke så dricker Malindo mer vino än bier, alltså; jag behöver en öppnare)
[Ändrat av Håkan K 2004-03-12 kl 14:59]

intresant

sljs sådanna någonstans i närheten ( skandinavien? ). och intec vet jag nu hur varmt det skulle bli men knappast varmare en den mörkblåa kayaken jag paddlade föra sommarn, en solig eftermiddag mätteja temperaturen vid fötterna till 58´c. bra utsikt, man ser när man kör på sten!

Håkan K; sa:
515442; sa:
Shit då skulle ju alla se hur mycket bärs man har med sig.
Och där har vi nog den största fördelen: Man slipper rota i fel lucka efter prylarna. Man helt enkelt kolla var kapsylöppnaren* ligger och sen sträcka sig in direkt efter den.

/Håkan

* Det måste inte vara en kapsylöppnare som man letar efter, men det är väl inte ovanligt? (-Patric- och Tigern biter förmodligen av halsen på flaskan, men såna som Malindo och jag behöver öppnare... vid närmare eftertanke så dricker Malindo mer vino än bier, alltså; jag behöver en öppnare)
[Ändrat av Håkan K 2004-03-12 kl 14:59]

Jösses Håkke, trodde jag och Putte hade övertygat dig om vilka timida mysgubbar vi är, men visst nog har man spottat flaskhals nån gång då och då...

Malindo däremot, den ömfotingen, lär väl inte ens hitta till den här tråden, hans enda intresseområden är ju membrankängor, membranfleece och gammal god stil. Nån genomskinlig kajak lär han aldrig hamna i.

/ G (som tycker det var en redigt sköjsig kajak)

Ytterligare ett problem med en genomskinlig båt: man syns när man kissar i kissflaskan. För en sån är det väl ingen som inte har..?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips