Genomskinlig kajak...

Äntligen en lösning på kanotistens största problem; att man bara blir solbränd på överkroppen..

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
mielo; sa:
att man bara blir solbränd på överkroppen..
Det finns nackdelar oxå:
Man kan inte paddla utan brallor (utan att väcka uppmärksamhet).

För övrigt så är jag tveksam till om UV-ljus verkligen går igenom materialet.

/Håkan

[Ändring: Korrigering av stavfel/tangentsnubbel]

[Ändrat av Håkan K 2004-03-12 kl 14:35]

515442; sa:
Shit då skulle ju alla se hur mycket bärs man har med sig.
Och där har vi nog den största fördelen: Man slipper rota i fel lucka efter prylarna. Man helt enkelt kolla var kapsylöppnaren* ligger och sen sträcka sig in direkt efter den.

/Håkan

* Det måste inte vara en kapsylöppnare som man letar efter, men det är väl inte ovanligt? (-Patric- och Tigern biter förmodligen av halsen på flaskan, men såna som Malindo och jag behöver öppnare... vid närmare eftertanke så dricker Malindo mer vino än bier, alltså; jag behöver en öppnare)
[Ändrat av Håkan K 2004-03-12 kl 14:59]

intresant

sljs sådanna någonstans i närheten ( skandinavien? ). och intec vet jag nu hur varmt det skulle bli men knappast varmare en den mörkblåa kayaken jag paddlade föra sommarn, en solig eftermiddag mätteja temperaturen vid fötterna till 58´c. bra utsikt, man ser när man kör på sten!

Håkan K; sa:
515442; sa:
Shit då skulle ju alla se hur mycket bärs man har med sig.
Och där har vi nog den största fördelen: Man slipper rota i fel lucka efter prylarna. Man helt enkelt kolla var kapsylöppnaren* ligger och sen sträcka sig in direkt efter den.

/Håkan

* Det måste inte vara en kapsylöppnare som man letar efter, men det är väl inte ovanligt? (-Patric- och Tigern biter förmodligen av halsen på flaskan, men såna som Malindo och jag behöver öppnare... vid närmare eftertanke så dricker Malindo mer vino än bier, alltså; jag behöver en öppnare)
[Ändrat av Håkan K 2004-03-12 kl 14:59]

Jösses Håkke, trodde jag och Putte hade övertygat dig om vilka timida mysgubbar vi är, men visst nog har man spottat flaskhals nån gång då och då...

Malindo däremot, den ömfotingen, lär väl inte ens hitta till den här tråden, hans enda intresseområden är ju membrankängor, membranfleece och gammal god stil. Nån genomskinlig kajak lär han aldrig hamna i.

/ G (som tycker det var en redigt sköjsig kajak)

Ytterligare ett problem med en genomskinlig båt: man syns när man kissar i kissflaskan. För en sån är det väl ingen som inte har..?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips