Gasbrännare?

Hej! Vet någon om det finns en gasbrännare(ej dyr multifuel!)som både passar i Trangias vindskydd och har stödben så den kan användas som lättviktskök???
Eller är man tvungen att köpa avsedd brännare och sedan själv tillverka stödben?
Tacksam för svar!

Himalaya EasyFuel 3277 i Trangia.

Hej!

En möjlig lösning skulle kanske kunna vara att köpa gasköket Himalaya EasyFuel 3277 från Primus. Det fungerar bra som separat kök och med lättviktsvindskyd typ aluminiumfolie. För att få det att passa i Trangias vindskydd borde det inte vara så svårt att montera bort onödiga ben och kastrullstöd för att ersätta dessa med en egentillverkad adapter som passar i brännar possitionen på Trangiaköket.

Hälsningar
/Rickard

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Kanske har jag nu lösningen?

Hej Rickard! Fick av en vän en liten häll som är avsedd till Trangias sprit bännare(http://www.trangia.se/produkter/komplementinneh.html) Har inte sett en sen jag var grabb men den borde passa till Primus/Marills gasbrännare tycker jag...!? Då Primus ser kvalitetsmässigt bättre ut än Markill skall jag nog beställa en sådan.
Easyfuel kostar för mycket men jag tackar för tippset!

Nå hur gick det?

Passade den på gasbrännaren den lille hällen?

Borde väl isåfall även passas trangias egen gasbrännare då också?

Mvh

Ursäkta..

mig att det tog lite tid att svara. Trådlösa tangentbord klarar inte kaffespill så bra...

Jo, jag gav till bakahällen. Den såg ut att vara för låg för Primus gastillsats.
Istället byggde jag om mitt jägarkök så att bensinbrännaren ifrån Optimus Svea köket, som jag köpte billigt på rea, passar:
http://www.utsidan.se/recensioner/visaobj.asp?ID=813

Inför kommande långturer behöver jag dock ett multifuelkök så när GetOut hade ett mässerbjudande inför Äventyrsmässan, gav jag efter och köpte ett Optimus Nova.
Köket verkar fantastiskt välgjort men jag har ännu ej använt det tillräckligt mycket, eller monterat in det i Trangiat, för att kunna ge ett omdömme!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips