Gas till kök i bodö/fauske/sulitjelma

Hej,
Ska till sulitjelma för en veckas vandring nu i augusti.
Flyger till bodö, och behöver få tag på gas till mitt kök. Någon som vet var man kan få tag på två burkar? Helst sulitjelma eller fauske...

Hej..!

I Fauske finns det sport- o fiske-affärer som lär ha gas (eller fanns, för ca 10 år sedan när jag var där). I Sulitjelma är chansen att hitta gas betydligt mindre - skulle jag tro... Det skulle vara om något pensionat eller nåt har, men det kan nog vara knepigt att hitta.

Tack för svar.
Har fått tips om g sport i fauske, ringt och frågat och det ska finnas.
Imorgon bär det av till sulitjelma. Blir nog medsols runt sulitjelma massivet denna gång. Kanske avstickare till någon topp längs vägen. Ska gå solo denna gång.

Tack för svar.
Har fått tips om g sport i fauske, ringt och frågat och det ska finnas.
Imorgon bär det av till sulitjelma. Blir nog medsols runt sulitjelma massivet denna gång. Kanske avstickare till någon topp längs vägen. Ska gå solo denna gång.

Hur gick det? FIck du tag på gas?

Jag har samma problem: flyger till Bodö och fortsätter vidare mot Sulitjelma och behöver köpa gas på vägen.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips