Gas + Flyg = ?

Ska upp och vandra i keb i augusti och vi tänkte köra med gaskök. Eftersom vi är lata av oss så tar vi flyget (lat eller inte, men billigare blir det).

Hur gör vi med gasen till köket? Mitt "sunda" förnuft säger att en ekvation med gas och flyg involverat inte går ihop. Då återstår bara att handla på plats (ex. kiruna), men det sista man vill göra är att irra runt i tre dagar för att hitta rätt gas.

Hur brukar ni göra?
 
Gas på flyg

Kiruna stad är inte så stor. Det finns gas att köpa på Intersport. Sportiaded. Vildmarkshörnan. Alla dessa ligger i centrala Kiruna.På bensinmackar mm. Det finns både med gänga och sådan man trycker hål på gastuben. Går du in på eniro eller kiruna.se så finns det kartor över Kiruna. Hoppas att du får en bra tur
 
Köp i Kiruna. Absolut förbjudet att ta med på flyget.
Du har 3 butiker i centrum.
Vildmarkshörnan:http://www.vildmarkshornan.com/
Intersport: tel. 0980-820 40
Den tredje butiken kommer jag ej ihåg namnet namnet på.
Ligger i gallerian mitt emot Intersport. Adressen är Föreningsgatan 6A-C.
Kartlänk:http://www.kommun.kiruna.se/web2/kameror/

Mvh/Stefan
 
Precis, inga som helst problem att få tag på gas i Kiruna.

Bara för att göra det extra tydligt, det är uttryckligen förbjudet att ta med gas på flyget.

mvh
/Bosse
 
Tack för era svar! Var mao precis som jag trodde. Bara till att kontakta butikerna.

Är det någon som vet hur lång tid det tar från flygplatsen in till centrum med buss?
 
Gas i Gällivare

Om jag ställer samma fråga men byter ort till Gällivare, är det någon som vet var man hittar gas i där?
 
STF

...eller så köper man på fjällstationen om man ska förbi den. Ring i förväg och kolla att dom har kvar.
 
Re: Gas i Gällivare

klingstrom; sa:
Om jag ställer samma fråga men byter ort till Gällivare, är det någon som vet var man hittar gas i där?
Northstar Trading i Malmberget är löjligt välsorterade, men det är ju en bit att åka dit... :)
Det finns/fanns en fiskebutik ganska nära stationen för ett par år sedan. Annars så finns det butiker i centrum som har gas. Om du startar vandringen i t.ex. Saltoluokta så finns det möjlighet att köpa gas där också.
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.