Garmins kartpolitik
- Trådstartare Martin O
- Start datum
Man får använda Garmins kartprodukter på två egna enheter så om du registrerar din GPSMAP 60 till kartan på Garmins webbplats så får du en kod till den också utan extra kostnad.Martin O; sa:Jag har en reggad version av Map Source European City Navigator, som medföljde en Street Pilot.
Det visar sig att jag inte kan ladda in kartan i min gpsmap 60.
City Navigator är, som du själv påpekar avsedd för Street Pilot. Det kan vara så att City Navigator inte funkar rent tekniskt på en GPSMAP 60. (Det vet nog Anders Persson.)Martin O; sa:Jag har en reggad version av Map Source European City Navigator, som medföljde en Street Pilot.
Det visar sig att jag inte kan ladda in kartan i min gpsmap 60.
Det verkar som Garmin vill att man skall betala för samma produkt två gånger.
Om man använder länken jag gav tidigare kommer man in ett steg tidigare och kan också välja språk, bl.a. svenska.jonasolof; sa:Registrering av ytterligare en GPS görs över Garmins unlock-sida...
Om ett garantiutbyte påverkar licensierade kartor skall man få en extra licens. Har du inte fått det borde du säga till för då är det fel:Martin O; sa:Då Streetpiloten blev utbytt på garanti förverkades den möjligheten att lägga till ytterligare instrument eftersom serienummret blev ett annat på den senaste streetpiloten.