Garmin Inreach Explorer+

Hej!

Behöver lite hjälp, vid beställning av satellitabonnemang för Garmin Inreach Explorer+ krävs en "engångsförbetald kredit" på USD5999,90 (!!!) förutom de USD59.90 som abonnemanget kostar.

Vet någon vad detta är? Verkar helt horribelt.... hur gör man för att slippa detta? Eller har jag fattat eller gjort fel på något sätt?

Tacksam för hjälp!

Mvh

Ulf

Förbetald??

Låter vansinnigt. Jag har en inReach utan sådana pålagor. Däremot måste du lämna ut numret på kreditkortet så att dom kan fakturera automatiskt varje månad. Kan det vara något sånt som spökar?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Dito. De vill ha tillgång till möjligheten att löpande debitera månadsavgift etc. Brukar räcka med att uppge numret till ditt internationellt gångbara kreditkort.

Förlåt att jag stjäl tråden lite men jag har inte lyckats få svst på annat håll. Fungerar gps/kartan utan abonnemang? Eller är enheten ”död” då?

/Freddo

Jo, men

Dito. De vill ha tillgång till möjligheten att löpande debitera månadsavgift etc. Brukar räcka med att uppge numret till ditt internationellt gångbara kreditkort.

det ser verkligen ut som om de tänker dra/boka nästan 60 000:- spänn på kreditkortet, numret osv uppger man ju innan, det här kommer på sammanräkningen innan man godkänner... även om det är som ni säger känns det inte så bra att godkänna?

Finner f ö ingen som helst förklaring på hemsidan eller någon annanstans.

Mvh

Uffe

Uppdatering...

Olustigt, uppdatera gärna när du pratat med kundtjänst

Har inte kontaktat kundtjänst utan gjort om hela processen idag med beställning av satellitabonnemang och nu fungerade det utan problem... Inga krav på några USD5999.- mer, vet inte varför, jag gjorde precis likadant som innan.

Tack för era svar, jag återkommer om det tillstöter något problem som kan vara av allmänt intresse.

Ciao!

Uffe

Vad kostar ett abonnemang per månad?
Går det att ha den aktiv endast en månad om man vill, eller finns det en längre "kortast möjliga period"?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips