Garmin GPS 60 problem att för över GeoCache

Jag har nyligen köpt en Garmin GPS60, den enklaste modellen utan karta, men har ett litet problem!, jag satt och skulle föra över lite GeoCachar till den mha MyGarmin, tänkte åka ner till Öland nästa vecka så jag skulle passa på att fylla på med lite lämpliga GeoCachar att leta efter där.

Jag surfar in på www.garmin.se och loggar in på minGarmin och går in på "Geocache-jakt", söker upp Öland, siktar på Borgholm, då får jag bla upp "Bruddersta" och "Utsikt över Köpingsvik" i Cache-kod/namn listan till vänster, väljer jag att föra över Bruddersta går detta bra, men om jag försöker med någon Cache som ligger söder över i höjd med "Utsikt över Köpingsvik" eller längre ner så blinkar GPS:en till, men den kommer inte över.

Jag har 8 Cache-koder i min GPS, så minnet är inte fullt, och går jag längre Norr ut så är det inga problem att få in hur många Geocache koder som helst....?

Har senaste programvaran i den, och har provat från flera datorer.

Är det någon som har en susning om vad som kan vara problemet?, eller sett någe liknande?

// Mats

Bilagor

• geocache.jpg
    geocache.jpg
    41 KB · Visningar: 567

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Har pratat med Garmin, dom har ingen aning om vad det kan vara för fel, nu vill dom att jag ska skicka in min enhet till dom, skulle vara intressant om någon annan kan få in GCVKN1 i sin GPS via MyGarmin!, någon som har tid/lust att testa?, först då vet jag om det är fel på min enhet eller deras tjänst....

Tycker det verkar vara smidigare att använda http://www.geocaching.com för att föra över gömmorna. Då har man dessutom allt på samma ställe och man kan läsa beskrivningen och bara få med de som man inte har hittat tidigare.

Man kan väll inte logga sina besökta geocachar på MyGarmin utan det gör man väl på http://www.geocaching.com och då förstår jag inte vad MyGarmin tillför...

Senast ändrad:
Med reservation för missuppfattningar från min sida:

Såvitt jag har kunnat utröna kan man bara föra över en cache i taget på geocaching.com om man inte är premiummedlem, medan man på my.garmin.com kan ta ett antal i stöten.

Om man kör Firefox funkar det iofs att föra över flera på en gång med hjälp av tilläggen greasemonkey och GCtour även från geocaching com

För en del kan engelska språket också vara ett hinder.

Fick tippset att söka efter cachen i gps:en, och då hittade jag den, enl tippsaren beter sig gps:en på det sättet om cachen ligger för långt bort, i mitt fall verkar det vara så att cachar som ligger längre bort än 17 mil (fågelvägen) inte dyker upp per automatik i gps:en utan måste sökas fram.., men nu fungerar allt som det ska igen..

Tack för alla tipps, jag använder MyGarmin för att det är lätt att föra över flera cachar från samma området i ett klick, ledtrådar och så kollar jag på Geocaching.com, och så loggar jag dom där när dom är hittade såklart.

Just nu tycker jag att det sättet fungerar bra för mej :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips