Garmin Colorado

Spår

Vad jag kan hitta så kan jag endast ställa in: Spår av/på, Inspelningsläge, Intervall samt Visa på karta.

Någon funktion för hur det ska visas finns inte. Så som en 76:a verkar det inte vara om det inte finns via något annat ställe i någon meny.

Dessutom var den svart och fin ända tills sista mjukvaran. Jag gjorde inga ändringar och alla mina andra inställningar följde med så jag misstänker starkt att det ligger i mjukvaran men vill ändå greppa halmstrået och hoppas att det går att ändra.

I Coloradon generellt är de flesta "finlir" funktionerna borttagna. Kan man styra via inställningar via Mapsource? Eller via typ filerna?

//David

Colorado vs. 60Scx

jag vet inte om jämförelsen har listats här, men den är matchar mina erfarenheter av Coloradon rätt väl.
http://garmincolorado.wikispaces.com/Colorado+vs+60csx

jag hade hoppats att min averssion mot coloradon berodde på bristande vana vid användargränssnittet.

Men när jag under 6 månader provat gamla 60 Sc sida vid sida med Coloradon så har jag idag beställt en 60Scx.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det var bra att du köpte en 60 CSX, man skall ha en GPS/veckodag.
Leksaksgränsnittet och den mörka skärmen är jobbiga hos Coloradon (Darkoradon) jämfört med CSX:en

Det blir en per veckodag utan att blanda in tjejjens hasta la vista.

Men det blir nog edge 500:an och 60:eek:rna och vistan som får gå.

varför sparar man på de övriga?

fast du börjar ha fler än vi :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips