Garmin Colorado

Spår

Vad jag kan hitta så kan jag endast ställa in: Spår av/på, Inspelningsläge, Intervall samt Visa på karta.

Någon funktion för hur det ska visas finns inte. Så som en 76:a verkar det inte vara om det inte finns via något annat ställe i någon meny.

Dessutom var den svart och fin ända tills sista mjukvaran. Jag gjorde inga ändringar och alla mina andra inställningar följde med så jag misstänker starkt att det ligger i mjukvaran men vill ändå greppa halmstrået och hoppas att det går att ändra.

I Coloradon generellt är de flesta "finlir" funktionerna borttagna. Kan man styra via inställningar via Mapsource? Eller via typ filerna?

//David

Colorado vs. 60Scx

jag vet inte om jämförelsen har listats här, men den är matchar mina erfarenheter av Coloradon rätt väl.
http://garmincolorado.wikispaces.com/Colorado+vs+60csx

jag hade hoppats att min averssion mot coloradon berodde på bristande vana vid användargränssnittet.

Men när jag under 6 månader provat gamla 60 Sc sida vid sida med Coloradon så har jag idag beställt en 60Scx.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det var bra att du köpte en 60 CSX, man skall ha en GPS/veckodag.
Leksaksgränsnittet och den mörka skärmen är jobbiga hos Coloradon (Darkoradon) jämfört med CSX:en

Det blir en per veckodag utan att blanda in tjejjens hasta la vista.

Men det blir nog edge 500:an och 60:eek:rna och vistan som får gå.

varför sparar man på de övriga?

fast du börjar ha fler än vi :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips