Garmin Geko 201 billigast var?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Batteritiden?

Den är lätt men har 2 AAA batterier vilket torde begränsa drifttiden på en uppsättning batterier eller NiMH-ackar till ca 4 timmar vid kall väderlek? Någon som har erfarenhet av detta?

Thure

Hei.
Har brukt Gekko 201 til navigering og til geocaching. Siden primo september.
Den er som en vilken som helst garmin. Det er bare så veldig liten skjerm på den og så blir den lett borte i fickorna. Batteritid alkalisk som på vanlig etrex.
Den kan lett bli din favorit, rent bort sett fra at AAA batterier er dobbelt så dyre som AA, i Norge.

Inte Geko!

Är det någon som har känt på den?
Jag var inne och kollade på den häromdan, en plastig leksak. Då skulle jag hellre köpa en SporTrak. Den har bättre mottagare, större skärm och är mer rejäl. Tror man kan få den för cirka 2400 SEK.

Utan att ha känt på någon av dessa två tänker
jag nog fortfarande köpa en Geko 201, SporTrak
är ganska så mycket större, tyngre och dyrare.
Men på vilket sätt SporTraks mottagare bättre?

/Daniel

Jimmy_L; sa:
Är det någon som har känt på den?
Jag var inne och kollade på den häromdan, en plastig leksak. Då skulle jag hellre köpa en SporTrak. Den har bättre mottagare, större skärm och är mer rejäl. Tror man kan få den för cirka 2400 SEK.

Jag har läst ett oberoende test, där dom hävdar att SporTrak har bästa mottagningen alla kategorier. Skall återkomma med länk på måndag (har url i datorn på jobbet)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips