Garmin Gecko 201?

Jag funderar på att skaffa GPS. Liten och lätt ska den vara, kunna lagra några rutter och gå att koppla ihop med datorn. Jag ska inte ha den att leka med, så den kan vara ganska basic, jag kommer nog bara att använda den vid dåligt väder på vinterfjäll och kanske för att hitta en och annan bouldersten. Jag har tittat på Garmin Gecko 201. Den verkar täcka mina behov, dessutom är den strömsnål.

Nu undrar jag om den är bra. Är det någon som har den eller har läst något test? Var hittar man den billigast (gpsw?)?

Vandrare; sa:
Den verkar täcka mina behov, dessutom är den strömsnål.

Nu undrar jag om den är bra. Är det någon som har den eller har läst något test? Var hittar man den billigast (gpsw?)?

Har själv den mindre modellen, inte 201 men de är rätt lika som när på några finesser i 201:an. Strömsnål JA, men batterierna AAA är inte några rejäla energipack direkt. De måste tyvärr bytas ganska snabbt vid kontinuerlig användning. Men det kanske inte var ditt användningsområde (inte mitt heller för den delen).

Jag gillar modellerna, lätta och enkla, precis det jag gillar. GPS är för mig en säkerhetspryl, inte en leksak.

Köpa billigt? De kostar $140 i butik i USA. Har du vägarna förbi eller någon polare att beställa av så är det riktigt billigt. Däremot att beställa kommer inte på fråga, med skatt och tull.

/Micke

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
<- Sök i forum på geko så hittar du flera inlägg om folks erfarenheter och frågor. Det är ca 10 månader sedan jag köpte en Geko 201 och jag är helt nöjd med den. Den enda anmärkning jag har är att gps:en har slagit på två gånger när den har varit i fickan och har därför varit tvungen att byta batterier.

http://gpsinformation.net/geko-201.html

Roger

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips