Garmin extrex legend

Hallo!
Har funderat ett tag på att köpa en GPS. Har kollat runt på lite olika modeller osv.. Och så nu har ja fassnat för en.
http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?skuId=7729773&st=etrex&type=product&id=1140392383432

Det är ett Amerikanskt företag som säljer den betyligt billigare än vad Svenska affärer säljer den för. Det blir ju runt 1000lappen om man räknar med Valautan. Är det någon att sattsa på?
Har tänkt att mäste andvända den när ja ska gå i fjällen.

MVH Milko

En gammal GPS

(150 US$ + frakt (40 US$)) + moms + avgift till speditionsfirman för att ta den genom tullen (100 SEK) och du är uppe i ca 1788 SEK för en ”gammal” GPS utan färgskärm och med endast 8 MB minne. Seden runt 1500 SEK för Friluftskartan Pro

då är du långt från 1000 SEK

Per Brune

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Begagnat

bör du kunna köpa den här GPSen med karta för ett pris som är bättre än vad Per nämner ovan.

För fjällbruk så klarar du dig ganska bra med svartvit skärm och den äldre Friluftskartan men skall du köpa en ny GPS så skulle jag rekommendera färgskärm.

Thure

men dålig kvalité

jag har en Legend, tyvärr så finns det ett antal problem med dom. Min glappar våldsamt (skärmen slutar fungerar, blir randig osv) och styrpinnen fungerar inte alltid tillförlitligt.

Trösten har varit att service har varit generös, jag tror att jag är inne på den 3:e apparaten nu.

/Andreas

Re: En gammal GPS

Brune; sa:
(150 US$ + frakt (40 US$)) + moms + avgift till speditionsfirman för att ta den genom tullen (100 SEK) och du är uppe i ca 1788 SEK för en ”gammal” GPS utan färgskärm och med endast 8 MB minne. Seden runt 1500 SEK för Friluftskartan Pro

då är du långt från 1000 SEK

Per Brune

Angående priset.. Har en vän som köper med sig den he till och börja med.. Sen så sitter ja på en karta som ja fick av en komis -.^
Men 1000 spänn ere väll värt ändå? ..

Re: Re: En gammal GPS

milko; sa:
Angående priset.. Har en vän som köper med sig den he till och börja med.. Sen så sitter ja på en karta som ja fick av en komis -.^
Men 1000 spänn ere väll värt ändå? ..

Jo då är det klart prisvärt.

Du får en GPS som du kan göra det mesta med i fjällterräng men du tappar lite läsbarhet på att inte ha färgskärm.

Sirfchipet är enligt tidigare trådar här överlägset i skog etc.

Att inte ha europeisk grundkarta är en nackdel i en svartvit Legend om du skall använda GPSen vid längre bilresor och utnyttja MetroGuidekartan.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips