Garmin Etrex Legend HCX

Hej alla, Jag har precis köpte en Garmin Etrex Legend HCX Gps för att jag tänkte jag skulle kunna ha den i skogen för att inte hitta vilse. Jag är helt nybörjare. MEN jag får inte någon ordning på denna gps, jag har läst instruktionsboken och den är inte bra. Jag loggar ett spår och om jag vill göra en returrutt på det så kan jag istortsett hamna vart som helst. Imorse så la jag en rutt runt mitt eget hus och jag markerade Waypoints , men när jag skulle försöka att gå tillbaka så visar den mej ut i vägen bla , där har jag inte satt min fot . Den är jätte konstig. Antingen är det något som jag missat eller så är jag helt blåst :) . Normalt sett så brukar jag klara av de flesta tekniska grejjer , jag har aldrig misslyckat med det jag vill när det gäller teknik men nu är jag så ledsen över att jag inte får ordning på denna gps. Jag ska ringa supporten tänkte jag men det blir inte förren måndag. Finns det någon här som kan beskriva för mig hur denna gps fungerar ?? Skulle det finnas någon i närheten av uppsala som kanske kan visa mig ( Givetvis mot betalning) så skulle jag bli jätte glad. Jag har köpt den via internet så jag kan inte åka så långt för att affären ska visa mig hur den fungerar. Finns det någon som kan hjälpa mig ?? Jag blir alldeles frustrerad för detta att jag inte kan. :( . Kramar Malin

Kolla följande:
Inställningar
Karta
Generella kartinställningar
Lås på väg= Från
ska alltid vara från om man inte kör bil. Annars gör GPSén allt för att få en att hamna på vägar.

Sedan gäller det att alltid beräkna "Fågelvägen" och inte "Följ väg".

Sen kan det vara tips att kalibrera om kompassen.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.