Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Av/på knappen på min gps har gnagt hål på höljet, så den är inte längre vattentät. Kan man byta höljet? Har sett hölje på Aliexpress, men är de bra? Kan man skicka till Garmin för byte? Någon som gjort nånting i detta?
Av/på knappen på min gps har gnagt hål på höljet, så den är inte längre vattentät. Kan man byta höljet? Har sett hölje på Aliexpress, men är de bra? Kan man skicka till Garmin för byte? Någon som gjort nånting i detta?
Dessa Garmins fickmodeller har inte hållit så bra enligt min erfarenhet. Jag har under ett par decennier slitit ut ett halvdussin som fått diverse fel. Nu har jag gett upp. Använder i stället smarttelefon och en handledsklocka en äldre Fenix som verkar hålla betydligt bättre.
Dessa Garmins fickmodeller har inte hållit så bra enligt min erfarenhet. Jag har under ett par decennier slitit ut ett halvdussin som fått diverse fel. Nu har jag gett upp. Använder i stället smarttelefon och en handledsklocka en äldre Fenix som verkar hålla betydligt bättre.
Min egen eTrex 30 höll i ca två år, sen var knappen väck. Riktigt dålig kvalitet på höljet, mina två eTrex innan det (classic, legend) gick också sönder på precis samma sätt trots att designen var något annorlunda med ett mjukare hölje då.
Därefter var det tillräckligt för mig, köpte aldrig Garmin igen. En IP-klassad smartphone med bumpercase håller mycket längre trots att den multianvänds till vardag för mycket annat och får mycket mera stryk så jag är inte imponerad av Garmin - som ska tillverka tilltänkt outdoorutrustning...
För reparation: En bit kautschuk/hårt gummi klippt i samma storlek som originalknappen plus ett robust vattentätt reparationslim såsom Aquasure FD ordentligt förslutande runt den kan vara enklare än att få tag på ett repkit och byta hela höljet. Så gjorde jag med min 30 och den funkar ju fortfarande men är väldigt föråldrad så använder den aldrig.