Garmin extrex legend

Hallo!
Har funderat ett tag på att köpa en GPS. Har kollat runt på lite olika modeller osv.. Och så nu har ja fassnat för en.
http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?skuId=7729773&st=etrex&type=product&id=1140392383432

Det är ett Amerikanskt företag som säljer den betyligt billigare än vad Svenska affärer säljer den för. Det blir ju runt 1000lappen om man räknar med Valautan. Är det någon att sattsa på?
Har tänkt att mäste andvända den när ja ska gå i fjällen.

MVH Milko

En gammal GPS

(150 US$ + frakt (40 US$)) + moms + avgift till speditionsfirman för att ta den genom tullen (100 SEK) och du är uppe i ca 1788 SEK för en ”gammal” GPS utan färgskärm och med endast 8 MB minne. Seden runt 1500 SEK för Friluftskartan Pro

då är du långt från 1000 SEK

Per Brune

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Begagnat

bör du kunna köpa den här GPSen med karta för ett pris som är bättre än vad Per nämner ovan.

För fjällbruk så klarar du dig ganska bra med svartvit skärm och den äldre Friluftskartan men skall du köpa en ny GPS så skulle jag rekommendera färgskärm.

Thure

men dålig kvalité

jag har en Legend, tyvärr så finns det ett antal problem med dom. Min glappar våldsamt (skärmen slutar fungerar, blir randig osv) och styrpinnen fungerar inte alltid tillförlitligt.

Trösten har varit att service har varit generös, jag tror att jag är inne på den 3:e apparaten nu.

/Andreas

Re: En gammal GPS

Brune; sa:
(150 US$ + frakt (40 US$)) + moms + avgift till speditionsfirman för att ta den genom tullen (100 SEK) och du är uppe i ca 1788 SEK för en ”gammal” GPS utan färgskärm och med endast 8 MB minne. Seden runt 1500 SEK för Friluftskartan Pro

då är du långt från 1000 SEK

Per Brune

Angående priset.. Har en vän som köper med sig den he till och börja med.. Sen så sitter ja på en karta som ja fick av en komis -.^
Men 1000 spänn ere väll värt ändå? ..

Re: Re: En gammal GPS

milko; sa:
Angående priset.. Har en vän som köper med sig den he till och börja med.. Sen så sitter ja på en karta som ja fick av en komis -.^
Men 1000 spänn ere väll värt ändå? ..

Jo då är det klart prisvärt.

Du får en GPS som du kan göra det mesta med i fjällterräng men du tappar lite läsbarhet på att inte ha färgskärm.

Sirfchipet är enligt tidigare trådar här överlägset i skog etc.

Att inte ha europeisk grundkarta är en nackdel i en svartvit Legend om du skall använda GPSen vid längre bilresor och utnyttja MetroGuidekartan.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips