Garmin eTrex Legend Cx

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Re: Nej

thureb; sa:
det framgår ju inte av specifikationen på http://www.garmin.com/products/etrexLegendcx/spec.html men 60 CSX tar 1 GB enligt tidigare trådar här om jag minns rätt. Antagligen får du vänta på att någon köper och testar. Men är det inte smartast att köpa en GPS med det känsligare Sirfstar III -chipset?

Thure
[Ändrat av thureb 2007-02-02 kl 13:59]

Det hade nog varit smartare, men nu har jag en Legend Cx, så det känns lite onödigt att köpa en ny, även om det hade varit roligt. Jag har även investerat i ett 1Gb-kort till den men jag får felmeddelanden när jag försöker lägga in kartor i map source... Datorn säger att jag ska välja ett mindre map set, trots att områdena jag valt är mindre än minneskortets kapacitet...

Re: Re: Nej

Tarra; sa:
Jag har även investerat i ett 1Gb-kort till den men jag får felmeddelanden när jag försöker lägga in kartor i map source... Datorn säger att jag ska välja ett mindre map set, trots att områdena jag valt är mindre än minneskortets kapacitet...
Har för mig att jag läst att det kan bli så med vissa versioner/områden av Friluftskartan ifall det är den du föröker lägga in.

Tror det finns några uppdateringer http://www.garmin.se
Det har skrivits om det i forumet förut så prova att söka lite.

Det är friluftskartan. Jag trodde ett tag att det var nåt skrivskydd på minneskortet. Jag har efter lite exprimenterande löst problemet genom att ladda in mindre kartområden i omgångar, och s.a.s plussa på istället för att köra in allt på en gång. Då funkar det mycket bättre, även om det är lite omständigt...

Tack för goda råd.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips