Garmin eTrex Legend Cx

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Re: Nej

thureb; sa:
det framgår ju inte av specifikationen på http://www.garmin.com/products/etrexLegendcx/spec.html men 60 CSX tar 1 GB enligt tidigare trådar här om jag minns rätt. Antagligen får du vänta på att någon köper och testar. Men är det inte smartast att köpa en GPS med det känsligare Sirfstar III -chipset?

Thure
[Ändrat av thureb 2007-02-02 kl 13:59]

Det hade nog varit smartare, men nu har jag en Legend Cx, så det känns lite onödigt att köpa en ny, även om det hade varit roligt. Jag har även investerat i ett 1Gb-kort till den men jag får felmeddelanden när jag försöker lägga in kartor i map source... Datorn säger att jag ska välja ett mindre map set, trots att områdena jag valt är mindre än minneskortets kapacitet...

Re: Re: Nej

Tarra; sa:
Jag har även investerat i ett 1Gb-kort till den men jag får felmeddelanden när jag försöker lägga in kartor i map source... Datorn säger att jag ska välja ett mindre map set, trots att områdena jag valt är mindre än minneskortets kapacitet...
Har för mig att jag läst att det kan bli så med vissa versioner/områden av Friluftskartan ifall det är den du föröker lägga in.

Tror det finns några uppdateringer http://www.garmin.se
Det har skrivits om det i forumet förut så prova att söka lite.

Det är friluftskartan. Jag trodde ett tag att det var nåt skrivskydd på minneskortet. Jag har efter lite exprimenterande löst problemet genom att ladda in mindre kartområden i omgångar, och s.a.s plussa på istället för att köra in allt på en gång. Då funkar det mycket bättre, även om det är lite omständigt...

Tack för goda råd.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips