Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
det framgår ju inte av specifikationen på http://www.garmin.com/products/etrexLegendcx/spec.html men 60 CSX tar 1 GB enligt tidigare trådar här om jag minns rätt. Antagligen får du vänta på att någon köper och testar. Men är det inte smartast att köpa en GPS med det känsligare Sirfstar III -chipset?
På några av Yhooos forum diskuteras detta med kort ibland. Eftersom min GPS är så gammal att den inte har ett löst minneskort, så jag brukar hoppa över läsningen av det som berör minneskorten.
det framgår ju inte av specifikationen på http://www.garmin.com/products/etrexLegendcx/spec.html men 60 CSX tar 1 GB enligt tidigare trådar här om jag minns rätt. Antagligen får du vänta på att någon köper och testar. Men är det inte smartast att köpa en GPS med det känsligare Sirfstar III -chipset?
Det hade nog varit smartare, men nu har jag en Legend Cx, så det känns lite onödigt att köpa en ny, även om det hade varit roligt. Jag har även investerat i ett 1Gb-kort till den men jag får felmeddelanden när jag försöker lägga in kartor i map source... Datorn säger att jag ska välja ett mindre map set, trots att områdena jag valt är mindre än minneskortets kapacitet...
Jag har även investerat i ett 1Gb-kort till den men jag får felmeddelanden när jag försöker lägga in kartor i map source... Datorn säger att jag ska välja ett mindre map set, trots att områdena jag valt är mindre än minneskortets kapacitet...
Det är friluftskartan. Jag trodde ett tag att det var nåt skrivskydd på minneskortet. Jag har efter lite exprimenterande löst problemet genom att ladda in mindre kartområden i omgångar, och s.a.s plussa på istället för att köra in allt på en gång. Då funkar det mycket bättre, även om det är lite omständigt...
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...