Går en så här att köpa i Sverige

Jag undrar om någon vet om det går att få tag i en sån här kastrull någonstans i Sverige.
Massa bushcraft sidor i UK finns, men det skulle va bättre tt kunna köpa i Se.
zebra-billy-can-tin-stainless-steel-14cm-auto-lock-lid-[2]-688-p.jpg

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Rostfritt med skänkel och inte så himla stor, antar jag...
De jag sett är på 3 liter och uppåt vilket är för stort, 1,5 - 2 liter är lagom.

Vet du något annat så kom gärna med tips m.m.

Trangia lägergryta 2,5 l har den fördelen att köket komplett ryms i den.
Har både hank och lock. Har fungerat fint i över 30år.

Beställ från England, är ofta både billigare och snabbare än att köpa i Sverige.

Jag brukar handla från http://www.raymears.com/ paketen skickas rekommenderat och brukar komma på några dagar.

Sen finns även http://www.survivalschool.co.uk som bjuder på frakten inom EU.

Fördelen med dessa grytor är att de är rejäla och håller länge, sen får man även en liten tallrik som insats, men det är inget för en storätare men perfekt för efterrätten. Då de är kraftiga och rejäla så väger de en del också, men för skogsturerna då man lagar sin mat över öppen eld är de rätt svårslagna.

Finns från 0.75 L till 3.5L, själv kör jag mest med en 1.5L version.

Okey, då var det gjort. Jag beställde en 14cm kastrull från Ray Mears, det verkade inte så krångligt.
Ska bli kul att se om den kommer fram och hur lång tid det tar...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips