Går en så här att köpa i Sverige

Jag undrar om någon vet om det går att få tag i en sån här kastrull någonstans i Sverige.
Massa bushcraft sidor i UK finns, men det skulle va bättre tt kunna köpa i Se.
zebra-billy-can-tin-stainless-steel-14cm-auto-lock-lid-[2]-688-p.jpg

Rostfritt med skänkel och inte så himla stor, antar jag...
De jag sett är på 3 liter och uppåt vilket är för stort, 1,5 - 2 liter är lagom.

Vet du något annat så kom gärna med tips m.m.

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Trangia lägergryta 2,5 l har den fördelen att köket komplett ryms i den.
Har både hank och lock. Har fungerat fint i över 30år.

Beställ från England, är ofta både billigare och snabbare än att köpa i Sverige.

Jag brukar handla från http://www.raymears.com/ paketen skickas rekommenderat och brukar komma på några dagar.

Sen finns även http://www.survivalschool.co.uk som bjuder på frakten inom EU.

Fördelen med dessa grytor är att de är rejäla och håller länge, sen får man även en liten tallrik som insats, men det är inget för en storätare men perfekt för efterrätten. Då de är kraftiga och rejäla så väger de en del också, men för skogsturerna då man lagar sin mat över öppen eld är de rätt svårslagna.

Finns från 0.75 L till 3.5L, själv kör jag mest med en 1.5L version.

Okey, då var det gjort. Jag beställde en 14cm kastrull från Ray Mears, det verkade inte så krångligt.
Ska bli kul att se om den kommer fram och hur lång tid det tar...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips