Gaiters för låga kängor

Jag söker en typ av gaiters för låga kängor eller multisportskor som man använder i varmare länder för att skydda sig mot snår när man vandrar i kortbyxor.

Jag har sett att såna på multisportprogram på TV men aldrig hittat några i handeln.

Finns det nån som vet var man får tag på sådana, gärna i skinn.

Tacxk på förhand

Raidlight

Franska Raidlight har en del damasker för ändamålet också. http://www.raidlight.com/index_us.htm

Gå in på "Accessories Raids". Finns några olika, exempelvis dessa:

RACC004_2004a_1.jpg

/ G

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Mec-gaiters eller OR Caiman???

trstenborg; sa:
Jag söker en typ av gaiters för låga kängor eller multisportskor som man använder i varmare länder för att skydda sig mot snår när man vandrar i kortbyxor.

Jag har sett att såna på multisportprogram på TV men aldrig hittat några i handeln.

Finns det nån som vet var man får tag på sådana, gärna i skinn.

Tacxk på förhand

Tjena!
Har du provat någon australiensisk internetfirma? Jag vill minnas att det har det som du efterfrågar i skinn och grovt canvastyg. Men har tyvärr inte någon adress att bjuda på. De såg ut som om de var från förra sekelskiftet, inte det senaste utan kring 1900. Tunga, gamla men robusta.

Annars har jag spanat in ett par som verkar täta till bra nertill. De finns hos http://www.mec och kostar runt 84 canadensiska dollar. Återkommer med en adress.

Är det någon som har erfarenheter av OR Caiman Gaiters? De verkar också fina. Lätta och spännet verkar bra, för det borde ge ett mindre tryck på benet jämfört med en tunn elastisk lina som det annars ofta är.

Christer

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips