G-1000 Jacka?

Köpte du ifrån ebay?
Nej, hittade ingen i rätt storlek och färg - beställde från raymears hemsa - 86pund inkl frakt.

Spanade in Empire Canvas works, har förälskat mig i deras field coat. Vet inte om den passar mig men gillar verkligen dess "look". Intressant företag, är det någon som har några erfarenheter av dem?
mm, verkar vara ett trevligt märke - gillar utseendet på de flesta av deras grejer.
 
Fältrocken från empire canvas ser ut som filsons tin cloth jackor. Jag har sett deras grejer förut. Men jag tycker de andra sakerna ser lätt ut att göra själv.

Kvarnträsk, jag är säker på att du blir nöjd med swanndrin, de är riktigt fina i kvaliteten.
 
Att Swanndri är billigt är nog inte så konstigt, då de numera tillverkas i Kina.

Använder själv Bison shirten då jag hellre stödjer engelska småföretagare än kinesiska slavarbetare. Den är inte vindtät me himla skön som jacka/skjorta året om särskilt när man är i skogen.
 
OT (precis som hela tråden;) ): Till vilka aktiviteter använder ni era ulljackor/vadmalsjackor? vilka temperaturomfång och väder? När passar de inte? och framför allt skulle detta plagg vara bättre än ett ytterplagg i satin/G-1000?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.