Fugawi 3 problem

Hej alla!
Hoppas det är någon som kan svara på min enkla fråga. Jag har precis skaffat programmet (Fugawi 3) med svensk sjökort. Jag vill mäta distansen mellan två punkter och använder mig av distansfunktionen. Men när jag släpper musen så försvinner linjen och ingen distans finns att läsa någonstans. Vad gör jag fel? Är det nåt jag missat. Jag förstår att det måste vara nåt j?¤%/#t enkelt som jag missat, men jag lyckas inte reda ut det på egen hand? Nån som har nå snabba tips?
/Sulan

Men när jag släpper musen så försvinner linjen och ingen distans finns att läsa någonstans. Vad gör jag fel? Är det nåt jag missat.

Nej, så är det. Men för mig så syns en liten gul ruta med distansen (och bäringen) så länge musknappen är nedtryckt.

Alternativet är att använda Färdspårsverktyget, då kan du också sätta samman flera linjer efter en tänkt färdrutt.

Ulf

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Visst ligger dist. & bäring kvar!

Hej!
Laddade nyligen hem senaste uppdateringen från Fugawi, version 3.1.4.746. När man använder distansverktyget får man upp en liten gul ruta med distans och bäring. Rutan försvinner när man släpper musknappen men uppgifterna ligger kvar i statusfältet tills nästa mätning (tillsammans med viss annan information som redan omnämnts i andra inlägg på denna tråd) mycket praktiskt. // Göran

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips