Frystorkat på termosvatten?

Är det någon som provat att använda varmt vatten i termos till att göra frystorkad mat av typen Real/Wildlife?
Det vore intressant som ett alternativ till Varma kopppen och kex som lunch på vinterturer.

Ulf Schneeberger

Yupz

Schneeberger; sa:
Är det någon som provat att använda varmt vatten i termos till att göra frystorkad mat av typen Real/Wildlife?
Det vore intressant som ett alternativ till Varma kopppen och kex som lunch på vinterturer.

Ulf Schneeberger

Jag brukar köra Real-luncher på vintern och hade det även på sommarens långtur (3 v). Thermos fungerar utmärkt, det räcker med hett (inte kokhett) vatten.

Jag är inte så känslig för matleda, som tur är, eftersom Real bara finns i 6 smaker varav jag gillar 5.

WildLife behöver betydligt längre tid på sig och det tycks bara vara kokhett vatten som fungerar bra.

Ett alternativ är annars nudlar, flera sorter behöver bara ligga i hett vatten för att bli bra.

Mvh,

Johan

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Haha

Jag läste rubriken lite för snabbt. Tyckte det stod "Frystorkat termosvatten". Det hade nog blivit en intressant tråd!

Förlåt mitt inlägg som inte tillför nå't.
Mvh Henrik Davidsson

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips