Frysa grädde?

En måhända dum fråga, men kan man frysa grädde? Skillnad på så kallad matlagningsgrädde och vispgrädde i så fall?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hmm, jag har för mig att det är vissa skillnader. Att grädde inte går att vispa när det varit fryst etc. Fråga tanterna på mataffärn!

Frysa grädde

Klart att grädde går att frysa, fryspunkten ligger ungefär vid 0 grader C :cool: . Problemet är vad som händer när grädden tinat och ska användas ;) .
Har för mig att grädden blir alldeles grynig :( när den tinat.

Per Brune

[Ändrat av Brune 2004-07-10 kl 17:41]

Frysa vispad grädde..

..går bra, för jag har fryst prinsesstårta och det funkar. men det blir lite segt om man väntar flera dygn. det är ju iofs inget problem med prinsesstårtor, eftersom dessa äts upp i snabbare takt än så. åtminstone mina!! =))

OK, visst blir grädden kallt om man fryser den...

Men om man vill ha vispad vispgrädde i framtiden så måste grädden frysas in färdigvispad. Ovispad fryst tinad grädde går inte att vispa så att den blir som den ska, typ.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips