Fruktansvärt irriterande reklam

Jag kör Win11 och Edge resp Crome samt iOS och Safari allt som inloggad medlem, alla med samma resultat dvs cookieblaffan dyker upp minst en gång i månaden vilket är lätt irriterande.
Jag är betalande och inloggad medlem om det inte framgick tydligt, och trots detta måsta jag ideligen klicka runt i den återkommande cookieblaffan.

Jag har inget emot att se reklam. Jag vill inte betala för att skapa innehåll. Men dessa jäkla stökiga annonser som hela tiden flyttar om skärmen är för jäkla irriterande. Speciellt provocerande är det när det är reklam för Nr 1 asshole bilvarumärket BMW. Kommer aldrig någonsin köpa en tysk bil ändå (totalt kass totalekonomi då underhållsekonomin är värdelös).

Jag får nog ta en paus från utsidan.
Håller med om reklamen till fullo. Dock inte om BMW. Maken är nöjd BMW kund. Bättre tysk än kinesiskt ägda Volvo😉.

Nu är det snart vinter och att ändra inställningar för reklamen tar väl max en dag?
Jag är numera ännu mer sporadisk besökare och upplever att antalet nya inlägg inte motiverar fler besök och kampen mot reklamen.. Forum är i en svacka generellt men att göra forumet svårnavigerat och med onödigt scrollande tar bort en av de största fördelarna jämfört med andra varianter typ Facebook. Mycket information koncentrerat på en plats och allt två klick bort.
Jag har sett forum nästan dö och dö då antalet (intressanta) inlägg minskar. Det behövs ett ständig inflöde av nya användare och att folk orkar vara kvar tillräckligt länge för att ge vettiga svar på frågor.
Ett forum är dessutom inte lätt att driva med vinst men jämfört med helsidor i valfri dagstidning (tv, Facebook osv osv) är det billig reklam för ett märke även utan reklamintäkter från forumet.

Nu är det snart vinter och att ändra inställningar för reklamen tar väl max en dag?
Jag är numera ännu mer sporadisk besökare och upplever att antalet nya inlägg inte motiverar fler besök och kampen mot reklamen.. Forum är i en svacka generellt men att göra forumet svårnavigerat och med onödigt scrollande tar bort en av de största fördelarna jämfört med andra varianter typ Facebook. Mycket information koncentrerat på en plats och allt två klick bort.
Jag har sett forum nästan dö och dö då antalet (intressanta) inlägg minskar. Det behövs ett ständig inflöde av nya användare och att folk orkar vara kvar tillräckligt länge för att ge vettiga svar på frågor.
Ett forum är dessutom inte lätt att driva med vinst men jämfört med helsidor i valfri dagstidning (tv, Facebook osv osv) är det billig reklam för ett märke även utan reklamintäkter från forumet.
Tar det en hel dag att ändra inställningarna? Det borde väl gå på några minuter.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips