Fruktansvärt irriterande reklam

Jag tänker inte upprepa klagomålen, men har en fråga. Väldigt många inslag ser ut som reklam, men verkar mest innehålla information och praktiska tips. De har en logga som ser ut som ett hopskrivet S och H. Vem eller vad är dessa inslag reklam för?
 

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Vad sådana där brutalt uppträdande annonsörer inte fattar (uppenbarligen!)
är att folk som jag aldrig någonsin kommer att köpa något med varumärket
Merrell, eller Brooks, eller ... - Aldrig någonsin... Varför kan de inte diskret hålla
sig ute i högermarginalen som de övriga? Och inte kommer jag att åka till Skövde,
resa med Snälltåget, eller vad övrigt de dränker oss i, heller...

Obegriplig logik...
/Odd
 
Senast ändrad:
Vad sådana där brutalt uppträdande annonsörer inte fattar (uppenbarligen!)
är att folk som jag aldrig någonsin kommer att köpa något med varumärket
Merrell, eller Brooks, eller ... - Aldrig någonsin... Varför kan de inte diskret hålla
sig ute i högermarginalen som de övriga? Och inte kommer jag att åka till Skövde,
resa med Snälltåget, eller vad övrigt de dränker oss i, heller...

Obegriplig logik...
/Odd
De har ingen aning om var reklamen visas, inte eller hur. Eller om, för den delen. Inte vet de vart pengarna går heller.

Och nej, de förstår sig inte på varumärke.

Vill du veta mer om denna i alla avseenden vansinniga del av affärsvärlden rekommenderas följande (gratis!) bok/pdf av Bob Hoffman aka. the Ad Contrarian.


Det är inte bara bra och informativ läsning, det är väldigt rolig läsning dessutom.
 
Reklamen kan jag acceptera för ett kostnadsfritt forum. Men automat-scrollandet blir fruktansvärt tröttande för ögonen och irriterande vid läsning och inlägg.
 
Såååå nöjd att jag är betalande medlem och slipper dessa problem.
Nej, jag får inte betalt för att säga detta. Jag är bara glad att slippa reklamirritation och betalar därför för att slippa. Jag förstår att driva en stor websajt som utsidan är inte gratis så antingen för man betala med pengar (som jag) eller med sin tid och integritet i form av reklam.
Var och en väljer själv, vad pengar, tid och integritet är värt och hur de relaterar inbördes, för just sig själv.

/Patrik, mitt val: betalt och reklamfritt
 
Undrar hur många som helt undviker att återbesöka sidan pga reklamen som förstör upplevelsen genom att tvinga besökaren att scrolla sig halft ihjäl.
 
Såååå nöjd att jag är betalande medlem och slipper dessa problem.
Nej, jag får inte betalt för att säga detta. Jag är bara glad att slippa reklamirritation och betalar därför för att slippa. Jag förstår att driva en stor websajt som utsidan är inte gratis så antingen för man betala med pengar (som jag) eller med sin tid och integritet i form av reklam.
Var och en väljer själv, vad pengar, tid och integritet är värt och hur de relaterar inbördes, för just sig själv.

/Patrik, mitt val: betalt och reklamfritt

Det finns i och för sig inget som säger att reklam behöver vara integritetskränkande (att reklam på nätet ÄR det betyder inte att den ger mer effekt av att vara det, reklam funkar inte så), och definitivt inget som säger att den behöver dansa runt på skärmen.
 
Det är just det där att reklamen har eget liv, den kan ploppa upp lite hur som helst eller bjuda på en åktur när man minst anar det. Jag har nog aldrig upplevt dessa fenomen på andra sidor, där brukar man kunna klicka eller scrolla sig förbi reklamen.

Jag var betalande medlem ett tag och kunde tänka mig att fortsätta med det men just då var det omöjligt att hitta hur man gjorde. Nu tycker jag att informationen om vad jag får för pengarna är så bristfällig att jag inte har lust att betala.
 
Jag f
Ja, det är onekligen fascinerande att en del väljer att sluta besöka utsidan.se eller skrolla sig halft ihjäl HELLRE än att pröjsa 100 kronor/år.
Jag får väl se det som att jag ger ett större ekonomiskt bidrag till Utsidan.se genom att fortsätta skrolla och utsätta mig för reklamen än att betala den ynka hundralappen.
 
Ja, det är onekligen fascinerande att en del väljer att sluta besöka utsidan.se eller skrolla sig halft ihjäl HELLRE än att pröjsa 100 kronor/år.
Fast problemet är väl att de som just hittat hit blir så avtända att de aldrig kommer tillbaka, för att inte tala om att bli betalande medlemmar. Då har Utsidan verkligen skjutit sig i foten.
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips