Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Måste efter lite mer fiskande justera min kommentar. FrogHair är JÄTTEELASTISK!!! och den sträcker JÄTTEFINT eftersom materialet är "mjukt". Dock inget underverk i styrka. Liknar inget annat jag prövat.
Fiskade på vakande havsöring igår. Landade en på 2kg+ + en tappad pga FrogHair-tafsbrott - eller var det pga klumpig fiskare ?!?!!! Nåväl - prylar är kul å froghair är inget undantag.
inbillar mej att risken blir mindre att man snärtar av tafsen vid motryck, även pm det aldrig hänt mej. men visst - skillnaden känns. Köp en spole å testa! Ja tycker det är en kul grejj iaf. även om den kanske inte kommer att fånga fler fiskar.
Nu har jag använt Frog Hair som spetsmaterial i sommar och inte vet jag, men jag märker då ingen skillnad mot guideline, orvis och vad jag mer har i västen.
Jag har också använt frog hair i sommar. Jag har i.o.f.s. inte haft något tafsbrott än men å andra sidan så brukar det inte vara ett stort problem överhuvudtaget.
Jag köpte frog hair på rekommendation av en kamrat (som råkade jobba i affären jag köpte det i.
Eftersom jag bara använder Frog Hair för spetsen (1 m 3x + ca. 1/2 m 4x-5-x) så märker jag inte av elasticiteten heller.