Frilufts- & paddelbutiker i London?

Är det någon som har koll på om det finns några välsorterade frilufts- och paddlingsbutiker i centrala London?

Jag ska dit över påsk och det skulle vara kul att spana in utbudet. Posta gärna adress eller vägbeskrivning i så fall. Tack!
 
Det finns en jättelik sportbutik i flera våningar precis vid Piccadilly Circus. De hade en ganska stor friluftsavdelning. Kan bara inte komma på namnet just nu, men tar du tunnelbanan dit så kan du inte missa butiken!

Jo - Lillywhites heter den.
 

Bilagor

  • 800px-Lillywhites_store_%28London%29.jpg
    800px-Lillywhites_store_%28London%29.jpg
    78.2 KB · Visningar: 557
Senast ändrad:
Det finns en jättelik sportbutik i flera våningar precis vid Piccadilly Circus. De hade en ganska stor friluftsavdelning. Kan bara inte komma på namnet just nu, men tar du tunnelbanan dit så kan du inte missa butiken!

Jo - Lillywhites heter den.

OK, tack för tipset! Sist jag var där, för 7-8 år sedan, var inte friluftsutbudet särskilt imponerande men då har det antagligen blivit bättre.

ett helt gäng gamla trådar om detta. Sök på London och Cotswolds t ex.

Thure

Problemet med gamla trådar är att informationen ofta är gammal - butiker öppnar och stänger ganska frekvent. Men om ingen har färska tips få jag väl nöja mig med gamla...
 
Jag tror inte Lillywhites har några friluftsgrejer - det är mer streetmode, fotboll, tennis och golf sportkläder.

Dom har dock väldigt bra priser...
 
Google!
London + outdoor + shop ger ca 10 butiker i centrala London. Sex av dem ligger inom ett par kvarter från varandra, strax söder om Covent Garden. Där låg tidigare också YHA Adventure Store, som dock först flyttade och sen las ner.
London + kayak + shop ger bara en butik, den tidigare nämnda Ocean Leisure.
Lycka till!
 
Tack för tipsen! Jag får väl posta ett uppföljande inlägg om utbudet när jag varit på plats
Ja, då är jag lite intresserad av det uppföljande inlägget då det är min tur att besöka London. Då resesällskapet prioriterar strössel, muffinsformar o dyl tänker jag att det är bäst att ha ett ental "plan B":)
 
Ja, då är jag lite intresserad av det uppföljande inlägget då det är min tur att besöka London. Då resesällskapet prioriterar strössel, muffinsformar o dyl tänker jag att det är bäst att ha ett ental "plan B":)

Hehe, ja hur gick det med det? Inte alls faktiskt då jag ägnade mig åt helt andra saker än att shoppa när jag väl kom dit :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
salgo60 Hyra kajak i London Paddling allmänt 2
Blade06 Paddelutrustning, affärer i London? Paddling allmänt 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.