Frågor om B&Bs och vandrarhem

Jag har inte använt några av dessa och jag har lite frågor angående övernattning etc.

När det kommer till B&Bs, är städningen av personalen ett måste eller kan jag göra det själv och inte behöva betala den extra kostnaden? Jag tycker det känns rätt dumt att behöva betala nästan samma pris för städning som för själva övernattningen när jag bara har tänkt att ploppa in över natten och lämna relativt tidigt på morgonen, och dessutom fixa med frukost osv på annan plats.

Och kan jag packa eget lakan, alternativt sovsäck för att komma runt hela den biten?

Försöker hitta det billigaste alternativet till snabba övernattningsmöjligheter när jag kommer cykla från stad till stad. Tack på förhand!
 
Ja du kan städa själv på de flesta vandrarhem och ta med eget lakan+sovsäck eller påslakan.
 
Låter som du ska använda vandrarhem. Där kan du städa och använda dina egna lakan för att komma ner i pris. I bed and Breakfast ingår det städning, lakan och frukost. Det är som ett mindre hotell som ibland dessutom kan vara dyrare än hotel beroende på var det är.
 
Låter som du ska använda vandrarhem. Där kan du städa och använda dina egna lakan för att komma ner i pris. I bed and Breakfast ingår det städning, lakan och frukost. Det är som ett mindre hotell som ibland dessutom kan vara dyrare än hotel beroende på var det är.

Problemet med vandrarhem är att det inte finns särskilt många av dom, iaf enligt Google. Som exempel så tänkte jag ta en tur till Tjörn och "vandrarhem tjörn" ger mig träffar på 3-stjärniga hotell och liknande. Då är AirBnB billigare på runt en femhundring.
 
Problemet med vandrarhem är att det inte finns särskilt många av dom, iaf enligt Google. Som exempel så tänkte jag ta en tur till Tjörn och "vandrarhem tjörn" ger mig träffar på 3-stjärniga hotell och liknande. Då är AirBnB billigare på runt en femhundring.

Ja, AirBnB kan ju vara ett alternativ istället. Du skrev aldrig var du skulle någonstans.
 
Problemet med vandrarhem är att det inte finns särskilt många av dom, iaf enligt Google.
Som exempel så tänkte jag ta en tur till Tjörn och "vandrarhem tjörn" ger mig träffar på
3-stjärniga hotell och liknande. Då är AirBnB billigare på runt en femhundring.
Har du ens kollat med STF och deras Vandrarhemsförteckning ? Medlemsavgiften i STF
brukar vara inhämtad på någon enstaka övernattning...
Att googla borde vara en rätt otillförlitlig omväg för att hitta Sveriges vandrarhem...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.