Fotpump - finns inte

För ett tag sedan frågade jag efter handpump och fick till svar att fotpump är bättre.

Åkte till SVIMA i Stockholm och skulle köpa en sådan, men där fanns bara fotpumpar till tävlingskajaker och de passar inte alls in på havskajak..

Vad är det för fotpumpar ni menar/har? Hur fäster ni dem och vart?

Lite brådis då jag ska ut på fredag..

Tacksam för svar!

// Jocke

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
en vanlig campingpump med gummibälg är bra. Jag skulle i övrigt inte rekomendera den pump svima har till racingkajaker den är inget vidare

Pump

Swima har en elektrisk pump som kanske kunde vara ett alternativ. Har själv en sådan, utmärkt kapacitet 15 L/min.
Mvh Olle

elektrisk pump från clas olsson jag tror att grejorna kostar typ 150 kr och så får man mecka lite är standard för svenska k4or som åker till spanien för att köra pontavedras k4 maraton på atlanten.

En tvådelad racingpump kan man annars alltid få in i kajaken och den finns att köpa i sverige

Men en bra campingpump klarar jobbet väl.
Annars som superbudget lösning kan man köpa bränslepump som skall sitta på bensinslangen till en utombordare kostar 20 kr typ på biltema och sätter en framför varje häl.

Johan linder har annars gjort ett fotstöd med inbyggd pump för skäddapaddlare

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips