Fotpump - finns inte

För ett tag sedan frågade jag efter handpump och fick till svar att fotpump är bättre.

Åkte till SVIMA i Stockholm och skulle köpa en sådan, men där fanns bara fotpumpar till tävlingskajaker och de passar inte alls in på havskajak..

Vad är det för fotpumpar ni menar/har? Hur fäster ni dem och vart?

Lite brådis då jag ska ut på fredag..

Tacksam för svar!

// Jocke

en vanlig campingpump med gummibälg är bra. Jag skulle i övrigt inte rekomendera den pump svima har till racingkajaker den är inget vidare

Pump

Swima har en elektrisk pump som kanske kunde vara ett alternativ. Har själv en sådan, utmärkt kapacitet 15 L/min.
Mvh Olle

Aktuellt

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.
elektrisk pump från clas olsson jag tror att grejorna kostar typ 150 kr och så får man mecka lite är standard för svenska k4or som åker till spanien för att köra pontavedras k4 maraton på atlanten.

En tvådelad racingpump kan man annars alltid få in i kajaken och den finns att köpa i sverige

Men en bra campingpump klarar jobbet väl.
Annars som superbudget lösning kan man köpa bränslepump som skall sitta på bensinslangen till en utombordare kostar 20 kr typ på biltema och sätter en framför varje häl.

Johan linder har annars gjort ett fotstöd med inbyggd pump för skäddapaddlare

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips