fotogen

Hej

Jag ser att det finns en del frågor runt trycksatta kök och lampor. Det finns ett Svenskt
forum som som har funnits en längre tid och heter Förgasarföreningen. Har varit medlem
några år nu och jag har fått de tips och råd jag behövt,både för bruk och rep. Föreningen
har ungefär 100 medlemmar

http://groups.yahoo.com/group/forgasarforeningen/

Mvh Anders

Hej
Va kul med ett fotogenfreak på Utsidan!
Är nog själv till stor del ett sådant.
Är själv med i Svedlamp forum http://swedlamp.se/forum/
Jag är med i förgasar föreningen ochså, men har inte besökt sidan på väldigt länge
Fram för lampor, kök som drivs enligt förgasningsprincipen !!!!:)
Peter

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Inte bara fotogen utan även andra bränslen

Nej då, vi i förgasarföreningen använder oss även av apparater som går på bensin och rödsprit, ja överhuvudtaget bränsle som kan användas i en förgasarapparat. Själv både har jag och använder både lyktor, kök och blåslampa som är avsedda för bensin, precis som många av mina kamrater. Mvh, Albert

Hejsan!

Mitt namn är Magnus Thilander och jag är ny medlem här på Utsidan.
Jag är samlare på dessa fotogenrelaterade apparater och har samlat i snart 5 år, jag har som mål att inom 10 år så ska jag starta det första Primus Museét här i Sverige! Om man tänker efter så är det inget "stort" mål, om man har många ovanliga förgasningsapparater så saknas egentligen bara en lokal :)

Jag kommer posta några bilder på olika förgasningsapparater senare.

Med Vänlig Hälsning
Magnus Thilander
www.swedlamp.com

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips