Forumkniv - EKA Swede 92

81294

Avstängd
Gravyr inget krav för mig om det drar upp prislappen. Om gravyr, varför inte Utsidans kompassnål?

Inte tillräckligt snygg.

Förtydligande:
Om det inte framgår så tänkte jag att löven på gravyren på knivbladet det skulle vara på samma tema som träslaget.
Blad och löv. No pun intended!
Jag gjorde snabb google image search men hittade inget som riktigt motsvarade det jag ville illustrera.

Innan man bubblar ut om gravyr si eller så kan det vara bra att bestämma om man menar gravyr eller etsning. Det skiljer en hel del i kostand på enhetspriset. YMMV

Etsning tog jag för givet om det är på bladet, klart snyggare. Sedan har jag tänkt att använda min kniv, så inte för mycket bling-bling. Skaft i masurbjörk är däremot snyggt;)

Aktuellt

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 9 kommentarer

29351

Avstängd
Eka 92

Bra kniv, men jag vill ha en i kolstål

300 kottar är okej!

Mvh troswe

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg