Forumkniv - EKA Swede 92

81294

Avslutat
Gravyr inget krav för mig om det drar upp prislappen. Om gravyr, varför inte Utsidans kompassnål?

Inte tillräckligt snygg.

Förtydligande:
Om det inte framgår så tänkte jag att löven på gravyren på knivbladet det skulle vara på samma tema som träslaget.
Blad och löv. No pun intended!
Jag gjorde snabb google image search men hittade inget som riktigt motsvarade det jag ville illustrera.

Innan man bubblar ut om gravyr si eller så kan det vara bra att bestämma om man menar gravyr eller etsning. Det skiljer en hel del i kostand på enhetspriset. YMMV

Etsning tog jag för givet om det är på bladet, klart snyggare. Sedan har jag tänkt att använda min kniv, så inte för mycket bling-bling. Skaft i masurbjörk är däremot snyggt;)

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

29351

Avslutat
Eka 92

Bra kniv, men jag vill ha en i kolstål

300 kottar är okej!

Mvh troswe

Senast ändrad:

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.