Forumkniv - EKA Swede 92

Gravyr inget krav för mig om det drar upp prislappen. Om gravyr, varför inte Utsidans kompassnål?

Inte tillräckligt snygg.

Förtydligande:
Om det inte framgår så tänkte jag att löven på gravyren på knivbladet det skulle vara på samma tema som träslaget.
Blad och löv. No pun intended!
Jag gjorde snabb google image search men hittade inget som riktigt motsvarade det jag ville illustrera.

Innan man bubblar ut om gravyr si eller så kan det vara bra att bestämma om man menar gravyr eller etsning. Det skiljer en hel del i kostand på enhetspriset. YMMV

Etsning tog jag för givet om det är på bladet, klart snyggare. Sedan har jag tänkt att använda min kniv, så inte för mycket bling-bling. Skaft i masurbjörk är däremot snyggt;)

Aktuellt

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”Som ett bibliotek – fast med frilufts- och sportutrustning”

I över 120 kommuner kan du låna friluftsutrustning hos Fritidsbanken – den prisbelönta föreningen som vill sänka trösklarna till naturen.

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips