Forum kniv

Bladlägnd

• 150 mm

Röster: 31 28.2%
  • 100 mm

Röster: 44 40.0%
  • 80 mm

Röster: 35 31.8%

• Totala väljare
    110
Här kommer några bilder på din kniv dePaul. Utan märkning.

Lng-forumkniv-2.gif

Lng-forumkniv1.gif

Lng-forumkniv2-1.gif

Lng-forumkniv3-1.gif

Seved

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
inte snyggaste bilden, men ändå!

ljuset blev inte det bästa så man ser inte seved loggan...

När jag stoppade ner den i slidan så var det något som gav en ytte pytte tunn repa i bladet (innan fotografering ute). Nått tips på hur man får bort det?

Bilagor

• WP_000194.jpg
    WP_000194.jpg
    70 KB · Visningar: 600

När jag stoppade ner den i slidan så var det något som gav en ytte pytte tunn repa i bladet (innan fotografering ute). Nått tips på hur man får bort det?

Ja det är nackdelen med kydex, det blir smårepor när man drar ur kniven.
Det ända sättet är att slipa bort det.

Seved

Kniven ser ju jäkligt bra ut!

Tyvärr är jag lite allergisk mot annat än läderslidor till så snygga knivar.
Ska man ha en slit och släng kniv till vardags så funkar plast, kydex eller vad f*n som funkar!

Har själv kört en nödlösning med popnitad aluminiumplåt, dubbelslidan överlevde mer än ett ½ dussin moror på ett jobb, å andra sidan smärgel och vinkelslip är ju inte det bästa slipinstrumenten för knivar...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips