Forum kniv

Bladlägnd

• 150 mm

Röster: 31 28.2%
  • 100 mm

Röster: 44 40.0%
  • 80 mm

Röster: 35 31.8%

• Totala väljare
    110
Och jag håller med dig! jag har knivar som inte ska användas . dom har ett större värde för sammlare . så med andra ord så är det inget för mig. tyvär jag har inte mage att använda mina fenwick f1 fast mina favorit spön är just fenwick..

Creepy: Är den en kniv av varje du menar eller bara blad.
Om det är hela knivarna du vill ha så kan du välja mellan brön canvasmicarta och orange G10 som skaft. Och läder eller kydex som slida.
Seved

Senast ändrad:

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Och jag håller med dig! jag har knivar som inte ska användas . dom har ett större värde för sammlare . så med andra ord så är det inget för mig. tyvär jag har inte mage att använda mina fenwick f1 fast mina favorit spön är just fenwick..
Jag har ju sett dina Fenwick-knivar. Visst är de fina men de ingår i den vanliga upplagan med ordinärt blad och svart handtag. Visserligen är de inte lika vanliga som den tidigare ATS-34 upplagan som Fällkniven AB präglade ut i sitt eget namn men trots allt så har det tillverkats några tusen av dem ;).

Hade dina Fenwick haft gråbelagda eller grönbelagda numrerade blad så hade det varit en annan femma.

Trots det skall du nog inte använda dina Fenwick :).

~Paul~

PS Håller med om spöna från Fenwick :).

seved i jag tar gärna gröncanvasmicarta och kydex till bägge..det är länge sedan jag gjorde en kniv så jag tror att det är bättre att du gör det.. och då har jag två äkta utsidan knives made by seved..låter gott det.. och jag tror att jag ska pm dig senare om yttrligare en kniv ............................och depaul inte vet jag men det är en grå coating på knivarna det står fenwick F1 på dom och att dom skulle vara nummrerade det har jag aldrig hört talas om.
ps. seved är knifekits bra att att ha och göra med? .ds

Mvh Jörgen

seved i jag tar gärna gröncanvasmicarta och kydex till bägge..det är länge sedan jag gjorde en kniv så jag tror att det är bättre att du gör det.. och då har jag två äkta utsidan knives made by seved..låter gott det.. och jag tror att jag ska pm dig senare om yttrligare en kniv ............................och depaul inte vet jag men det är en grå coating på knivarna det står fenwick F1 på dom och att dom skulle vara nummrerade det har jag aldrig hört talas om.

Mvh Jörgen

Okey då sätter jag upp dej. :) Du får nummer 10 om du vill ha samma på bägge. Trevligt att du vill ha dom. :)
Det är bara du hör av dej om du vill ha en annan kniv oxå. Tyvär hinner jag inte med att göra knivar efter ritning för tillfället.
Jo knifekit är bra att ha o göra med, det har bara strulat lite en gång för något år sen. Men sen har det funkat skitbra. Du får grejerna på ca en vecka. Dom kan vara lite sega att svara på mail.

Seved

och depaul inte vet jag men det är en grå coating på knivarna det står fenwick F1 på dom och att dom skulle vara nummrerade det har jag aldrig hört talas om.

Mvh Jörgen
OK, i så fall har du riktiga dyrgripar som du inte bör använda. Men vad vet jag alla säger att knivar skall användas ;).

Numreringen är inofficiell. Det tillverkades bara 6 stycken allt som allt. Eftersom du äger två av dessa så vet jag exakt var du bor. Namnet på din stad/ort börjar på bokstaven V, eller hur? ;)

~Paul~

Vad säger du, har jag namsdag, måste jag kolla................ Visst fn Tack tack :).

När jag ändå har dej på linjen. Vilket skaft vill du ha orange G10 eller grön canvasmicarta och läder eller kydex.
Och även H.Ivarsson.

Seved

Grattis till namnsdagen
agreed.gif
samt att du har överskridit 1200 inlägg!

~Paul~

PS Det skall typiskt vara en tjej som upptäcker något sådant
laughing-1.gif

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips