Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Forum kniv
- Trådstartare seved1
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Jag har ju sett dina Fenwick-knivar. Visst är de fina men de ingår i den vanliga upplagan med ordinärt blad och svart handtag. Visserligen är de inte lika vanliga som den tidigare ATS-34 upplagan som Fällkniven AB präglade ut i sitt eget namn men trots allt så har det tillverkats några tusen av demOch jag håller med dig! jag har knivar som inte ska användas . dom har ett större värde för sammlare . så med andra ord så är det inget för mig. tyvär jag har inte mage att använda mina fenwick f1 fast mina favorit spön är just fenwick..
Hade dina Fenwick haft gråbelagda eller grönbelagda numrerade blad så hade det varit en annan femma.
Trots det skall du nog inte använda dina Fenwick
~Paul~
PS Håller med om spöna från Fenwick
seved i jag tar gärna gröncanvasmicarta och kydex till bägge..det är länge sedan jag gjorde en kniv så jag tror att det är bättre att du gör det.. och då har jag två äkta utsidan knives made by seved..låter gott det.. och jag tror att jag ska pm dig senare om yttrligare en kniv ............................och depaul inte vet jag men det är en grå coating på knivarna det står fenwick F1 på dom och att dom skulle vara nummrerade det har jag aldrig hört talas om.
ps. seved är knifekits bra att att ha och göra med? .ds
Mvh Jörgen
Mvh Jörgen
seved i jag tar gärna gröncanvasmicarta och kydex till bägge..det är länge sedan jag gjorde en kniv så jag tror att det är bättre att du gör det.. och då har jag två äkta utsidan knives made by seved..låter gott det.. och jag tror att jag ska pm dig senare om yttrligare en kniv ............................och depaul inte vet jag men det är en grå coating på knivarna det står fenwick F1 på dom och att dom skulle vara nummrerade det har jag aldrig hört talas om.
Mvh Jörgen
Okey då sätter jag upp dej.
Det är bara du hör av dej om du vill ha en annan kniv oxå. Tyvär hinner jag inte med att göra knivar efter ritning för tillfället.
Jo knifekit är bra att ha o göra med, det har bara strulat lite en gång för något år sen. Men sen har det funkat skitbra. Du får grejerna på ca en vecka. Dom kan vara lite sega att svara på mail.
Seved
OK, i så fall har du riktiga dyrgripar som du inte bör använda. Men vad vet jag alla säger att knivar skall användasoch depaul inte vet jag men det är en grå coating på knivarna det står fenwick F1 på dom och att dom skulle vara nummrerade det har jag aldrig hört talas om.
Mvh Jörgen
Numreringen är inofficiell. Det tillverkades bara 6 stycken allt som allt. Eftersom du äger två av dessa så vet jag exakt var du bor. Namnet på din stad/ort börjar på bokstaven V, eller hur?
~Paul~
Grattis till namnsdagensamt att du har överskridit 1200 inlägg!![]()
~Paul~
PS Det skall typiskt vara en tjej som upptäcker något sådant![]()
Tackar tackar
Ha ha ja jag tänkte på det. Tjejer har mer känsla för det.
Seved
Vad säger du, har jag namsdag, måste jag kolla................ Visst fn Tack tack.
När jag ändå har dej på linjen. Vilket skaft vill du ha orange G10 eller grön canvasmicarta och läder eller kydex.
Och även H.Ivarsson.
Seved
Grön canvasmicarta och kydex, tack!
Grön canvasmicarta och kydex, tack!
Okey då skriver jag upp det
Nu har jag beställt rosa micarta och har en liten modell som jag ska göra en tjejkniv av. Ska nog coata den rosa eller röd med blommor på. Med rosa kydex.
Seved
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg