Forum kniv

Bladlägnd

• 150 mm

Röster: 31 28.2%
  • 100 mm

Röster: 44 40.0%
  • 80 mm

Röster: 35 31.8%

• Totala väljare
    110
Forumknivarna 2010 levererades 2011 och jag har en liten bekännelse och samtidigt en fråga nu när året börjar lida mot sitt slut. Har ni använt era knivar? Min avsikt var att använda min lilla forumkniv, nr 6, men jag har ganska många alternativ att välja mellan och därför är Seveds kniv hittills oanvänd trots att den har alla kvaliteter som jag söker hos en brukskniv. Hur är det för er andra? Är det någon kniv som används eller är alla "safe queens" som ligger i en hylla eller ett skåp?
/Anders

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Den stora eller den lilla? Hur tycker du att den (vilken det än är) funkar?

~Paul~

Oj, jag såg inte frågan förrän nu, över åtta år senare...

Jo den lilla är en smidig liten sak som fortfarande får följa med ibland. Den skär bra och täljer hyfsat.
På minussidan har jag främst storleken som blev en lite halvbra kompromiss. Den är för liten för grövre campingjobb (i synnerhet med mina labbar) men onödigt stor (framförallt lite för grov) för att ta med bara till småbestyr.

Men jag använder den för att jag tycker det är roligt att använda en så unik kniv. Jag köpte den ju inte för att ligga i en monter.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips