Forerunner 301

Det är ingen skillnad på en 301 oavsett var du köper den.
Den har ingen kartfunktion så det kvittar viken region den säljs i.
Likaså går det att välja språk i menyerna på samma sätt oavsett ursprunget.
 
Okej. Jag vet att den inte har någon kartfunktion på det sättet, men i datorprogrammet kan man ju se på en karta vart man varit. Det var den kartan jag tänkte på. Men eftersom den inte är så detaljerad är det kanske samma för hela europa.
 
Marzocchi; sa:
Okej. Jag vet att den inte har någon kartfunktion på det sättet, men i datorprogrammet kan man ju se på en karta vart man varit. Det var den kartan jag tänkte på. Men eftersom den inte är så detaljerad är det kanske samma för hela europa.
Jag använder mina MapSource-kartor i Training Center. Har för mig att det enda som följde med TC var en översiktskarta (och den kanske är beroende av var man köpt mottagaren, men den är ändå tämligen värdelös).

//Anders
 
Annat program med puls och hastighet ?

Jag har länge tänkt göra ett program för att få in min hastighet (ur trackfilen) tillsammans med pulsen från en Polar pulsmätare, men har aldrig kommit mig för att göra detta program.

Provade Training center med min 60C, men Training Center vill inte kännas vid en den GPSen. 60C tillhör visserligen inte supportade GPSerna enligt specen, men det kostade inget att prova.

Finns det någon 3:de parts tillverkare av programvara som kan hantera puls och hastighet i samma program ?

Sätter jag min pulsmätare i ”cykelmod” så får jag visserligen en kolumn för hastighet I Polar programvaran men det vore enklare att klistra in pulsen i något program, än att klistra in en formel för uträknad hastighet.
Jag använder 15 s intervall både GPSen och i pulsmätaren.

Per
 
Min forerunner 301 är amerikansk. Laddaren var ju fel, förstås, men vi skrotade ut massor av gamla DECT-telefoner på jobbet. Laddaren där passade, så jag klippte av sladden från Garmins laddare och satte på den på den överblivna telefonladdaren.

Men jag använder den nästan aldrig, eftersom den laddas via USB så snart jag kopplar den till datorn för att föra över mina ansträngningar till Training Center.

Kompisen som köpte en 201 däremot, han använder en likaledes fixad telefonladdare.

Anders
 
Jag har nu fått min Forerunner 301. Betalade 1900 kronor, och den skickades från USA, men jag lyckades slippa tullavgiften.

Det enda jag har problem med är kommunikationen mellan forerunner och dator. Har installerat usb-drivrutinerna som man ska (innan jag pluggade i sladden första gången), och datorn hittar forerunnern och säger att den är klar att användas.

När jag sedan startar Training Center får jag reda på att det är första gången jag använder programmet, och att jag då måste lägga till Forerunnern i programmet. Jag uppmanas att koppla forerunnern till datorn, vilket alltså redan är gjort.

Jag kommer ingen vart här. Hur ska jag göra?

Annars verkar denna lilla pryl vara kanontrevlig att ha att göra med. Riktigt nöjd annars hittills.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Erkers Forerunner 301/305, för träning mm Navigering 13
Silverfox Garmin Forerunner 301 Navigering 22
thureb Trix med hantering av gpxfiler från Forerunner 310XT Navigering 21
fson Typa om TOPO v5 PRO till Forerunner 945? Navigering 9
Jakob.s Gps klocka Suunto X10 vs Forerunner 610 Navigering 4
rab Funkar Forerunner för heldag (pga batteri) tex skridskotur Navigering 5
PutteK Extrabatteri till Garmin forerunner 305 Navigering 5
Newlin Distans Garmin Forerunner 310 Navigering 1
JohanBjörn Garmin Forerunner 305 Navigering 20
gabor_joo Garmin Forerunner 305 / 405 Navigering 4
jesperp79 kan inte lägga in kordinater i min forerunner 405 Navigering 3
Håkan K Forerunner jfrt Edge Navigering 7
avslutad_230717 Garmin Forerunner Navigering 1
insu garmin forerunner 305 Navigering 3
JET Garmin Forerunner 405 Navigering 4
bigfoot Amerikansk Forerunner? Navigering 2
oskarlin Forerunner 205 och ladda med batterier Navigering 1
Ove K Puls mätare Garmin forerunner 305, 3908 Navigering 8
fredl Sänkt pris på Forerunner 305 Navigering 2
Stående Forerunner Navigering 4
apersson850 Uppdatering Forerunner Navigering 4
PdL Forerunner och koppling till MapSource Navigering 8
Nyman ForeRunner 101- navigeringsfunktioner? Navigering 1
flygis Ni med Forerunner 101 och/eller 201. Navigering 3
Haddock Garmin Forerunner o Google - nya idéer Navigering 11
hakan_l_borg Är det någon som testat Garmin Forerunner? Navigering 1
ajn Forerunner 201 Navigering 1
daniol74 Problem med Garmin Geko 301 Navigering 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.