Foppa skor

Har köpt fopptoffelkopia att vada med i Sarek. De har en hälrem, dock ej åtdragningsbar. Valde en något mindre storlek än vanligt för att de skulle sitta stadigare. Vad tror ni som har erfarenhet, sitter de tillräckligt stabilt om vattnet strömmar på?
Även om jag ovan talat mig varm för foppatoffeln som vadarsko... så har jag en liten brasklapp. Vid ett tillfälle fastnade jag med foten mellan några stenar. När jag drog till för att komma loss (jag vet, jag borde ha lirkat) så lossnade ena fästet för hälremmen och de resterande 10 metrarna blev ganska vingliga.

HåkanF
 
Jag kan bara prata positivt om mina foppatofflor (billig kopia) som lägersko och att ha till vadning. Just hemkommen från Sarek där det blev en del vad med dessa. Kändes inte alls hala eller att de skulle lossna. Skulle i alal fall klassa ett av vaden som medelsvårt med över knädjupt, långt och strid ström.

Dock har jag, som Håkan, trampat sönder ena hälremmen så man ska nog försöka vara så snäll som möjligt med dem när man går i dem. Även om de klarar en hel del.

En annan mycket stor fördel är att de torkar väldigt snabbt. Till skillnad mot t ex dyrare och tyngre Teva sandaler.

/Johan
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...