Varma skor,vantar och

*Linern har en beläggning av Nitrilgummi på framsidan. Det ger ett bra grepp när det är blött och kallt ute, plus att dina fingrar inte blir blöta och kalla när du ska pyssla med något! En mycket viktig funktion vintertid då vatten leder bort värmen 20 gånger snabbare än luften.
Har du en köp rekommendation för linern?

I sådana här fall behövs det mycket mer info då det inte är detaljer som avgör utan helheten. Det spelar ingen större roll om man har två lager ull med vindskydd över på händerna om blodet som kommer fram till händerna redan är nedkylt. Eller jo det gör skillnad men det kan vara ett klantigt sätt att lösa ett problem som finns någon annanstans och då inte minst för möjligheten att använda händerna. Är det -30 grader kallt eller mer kanske man inte har något alternativ men i Stockholmstrakten så är det väldigt sällan under -20 och oftast över -10.

Vad gäller generella tips så tycker jag förslaget med yllevantar med ett vattentätt lager låter intressant men jag skulle kanske ta det ett steg längre och köpa fodrade arbetsfingerhandskar som är vatten- och vindtäta. Lägg sedan till olika tjocka tumvantar beroende på temperaturen. På så sätt så slipper man bli blöt (utifrån) och nedkyld av vind varje gång man måste fixa något med barnens kläder. Om man tycker det funkar skapligt så skaffar man fler par fingerhandskar och byter under dagen.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Har du en köp rekommendation för linern?

Svårt att rekommendera någon modell då det finns oändligt många modeller att välja av, gå in i din lokala byggbod och prova några modeller är mitt råd och väl handskar med Nitrilgummi då dom klarar av kyla bra (gummit vill säga)

Mvg troswe

Svårt att rekommendera någon modell då det finns oändligt många modeller att välja av, gå in i din lokala byggbod och prova några modeller är mitt råd och väl handskar med Nitrilgummi då dom klarar av kyla bra (gummit vill säga)

Mvg troswe

Ok det har jag lite koll på redan. Tänkte om du kände till någon speciell som var bättre. Men rack för tipset ska prova det vid lämpligt tillfälle.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips