Första turen ensam, var?

Hej jag tänker eventuellt åka och fjällvandra i höst, men har aldrig vandrat själv tidigare, så jag tänkte börja med något lättare och tänkte kolla om ni på utsidan kan ge mig något tips? Nämnas kan att jag har bra kondition, så detta är inga problem. Utrustning har jag, så det är också lungt.
Målet med resan är främst djur- och fågelfotografering, så dessa motiv får det gärna finnas mycket av ;)
Resan får inte heller vara för dyr, då min ekonomi inte tillåter detta...

En plats jag funderat på är dovrefjell i Norge, men vet inte om det är en bra plats att starta på?

Tack på förhand!!!

Vålådalen - Stensdalen - Gåsen - Helags - Ljungan - Vålåstugorna - Lunndörren - Vålådalen .... Gick förra året själv. Bra tur som absolut funkar för ensamvandring.

// L

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej jag tänker eventuellt åka och fjällvandra i höst, men har aldrig vandrat själv tidigare, så jag tänkte börja med något lättare och tänkte kolla om ni på utsidan kan ge mig något tips? Nämnas kan att jag har bra kondition, så detta är inga problem. Utrustning har jag, så det är också lungt.
Målet med resan är främst djur- och fågelfotografering, så dessa motiv får det gärna finnas mycket av ;)
Resan får inte heller vara för dyr, då min ekonomi inte tillåter detta...

En plats jag funderat på är dovrefjell i Norge, men vet inte om det är en bra plats att starta på?

Tack på förhand!!!

Menar du med ensam att du inte vill träffa andra människor överhuvudtaget?

Vålådalen - Stensdalen - Gåsen - Helags - Ljungan - Vålåstugorna - Lunndörren - Vålådalen .... Gick förra året själv. Bra tur som absolut funkar för ensamvandring.

// L

Ok, tack för svar, har varit uppe vid helgas och storulvån tidigare, men en tur dit kan ju alltid vara ett bra val. :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips