Förare till Nissedal!

http://www.steepstone.com Finns det förare...Men prata med ngn som har klättrat lederna innan. När jag var där i sommras, hade vi med oss två som hade klättrat där tidigare och tipsade vilka replängder man skulle dra ihop och lite vart man skulle bygga standplatser.

http://www.crimp.no finns en bouldrer förare... Jag blev inte imponerad av bouldringen... De flera av stenarna ligger i sumpmarker... Men det finns ett problem som är riktigt fint kommer dock inte ihåg vad problemet heter. Men man går förbi det på nedvägen tillbaka från Haegfjäll.

Mot sola (6-), Reven (6-) och Via Lara (3+ (?)).ÄR mkt fina leder. Jag klättrade också Just for fun 4- den var inte så fin... Men värd att göra.

Det finns en bra tyskförare men jag vet inte hur man får tag på den...

/Gustaf

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tyska föraren

Hej!

Tyska föraren köpte jag på Tierra i Stockholm för ett par år sedan. Den innehåller fler leder och berg än vad som finns på Steepstone, men de senaste (som tex. "Hoph Singh") finns bara på Steepstone.

Leden "Agent Orange" på Haegefjell går till vänster om "Sternschnuppe" och är nästan helt bultad. Vad jag vet finns det ingen topo, men det är bara att ta med sig ett bantat trad-rack och följa de oranga bultarna.

Till vänster om "Vialara" går "Reven" som har bultade standplatser. Föraren för denna finns varken i tyska föraren eller på Steepstone, men går att hitta på nätet om man söker (fast jag kommer inte ihåg var).

Mvh, Fredrik

Klättercentret hade sålt slut på den norska (och i mitt tycke mycket dåliga) föraren när jag var där i juli. Däremot fanns det en camping lite längre norrut, på andra sidan sjön, som fortfarande hade några exemplar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips