Förare över Småland?

Hej,

Jag har boken Klättring i Göteborg med omnejd. Men har en bror som bor längre bort än vad boken täcker upp. Så är det någon som vet om det finns någon förare över Småland? Såg att det fanns någon över Östergötland, men tyvärr kommer den bara in i norra Småland så hjälper inte i detta fallet.

Eller är det så att det finns för lite? Jag är mest intresserad av sport, och har sett några ställen via 27crags iaf!

Tack på förhand

Finns rätt mycket sport runt Västervik-Gamleby, om det är rätt område?
Finns en gammal förare, men den är nog slutsåld sedan 15 år...
Höglandsklättrarna har en del förare på sin hemsida, eller fråga i deras forum. Hyggligt folk, för det mesta :)
Eller googla.

Återkommer när jag har bättre med tid. Lycka till!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Vilka är juryns favoriter inför säsongen vår-sommar 2026? Bland vinnarna finns bland annat en lättviktsryggsäck och en svensk designklassiker.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Som sagt så finns det mesta med i "klättring i Östergötland" och resten finns på höglandsklättrarnas sida och forum. Det finns mest bouldering i dom södra delarna av Småland (Sävsjö-trakten) Repklättringen börjar ungefär vid Eksjö och Mariannelund...

Tack för svaren! Har suttit och kollat en del på 27crags som har en del iaf. Hade mest hoppas på att det faktiskt fanns en bra bok (som Göteborg med omnejd), lite smidigare att ta med sig! :)

Såg att det va klätterförbud just nu på Vittingsberget. Antar att det fortfarande gäller?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips