Förare över Småland?

Hej,

Jag har boken Klättring i Göteborg med omnejd. Men har en bror som bor längre bort än vad boken täcker upp. Så är det någon som vet om det finns någon förare över Småland? Såg att det fanns någon över Östergötland, men tyvärr kommer den bara in i norra Småland så hjälper inte i detta fallet.

Eller är det så att det finns för lite? Jag är mest intresserad av sport, och har sett några ställen via 27crags iaf!

Tack på förhand

Finns rätt mycket sport runt Västervik-Gamleby, om det är rätt område?
Finns en gammal förare, men den är nog slutsåld sedan 15 år...
Höglandsklättrarna har en del förare på sin hemsida, eller fråga i deras forum. Hyggligt folk, för det mesta :)
Eller googla.

Återkommer när jag har bättre med tid. Lycka till!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Som sagt så finns det mesta med i "klättring i Östergötland" och resten finns på höglandsklättrarnas sida och forum. Det finns mest bouldering i dom södra delarna av Småland (Sävsjö-trakten) Repklättringen börjar ungefär vid Eksjö och Mariannelund...

Tack för svaren! Har suttit och kollat en del på 27crags som har en del iaf. Hade mest hoppas på att det faktiskt fanns en bra bok (som Göteborg med omnejd), lite smidigare att ta med sig! :)

Såg att det va klätterförbud just nu på Vittingsberget. Antar att det fortfarande gäller?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips